وزیراطلاعات دولت دهم: احمدی نژاد از من اطلاعاتی را می خواست که فقط قابل ارائه به رهبری بود

به گزارش رکنا، حیدر مصلحی در این گفت‌وگو ماجرای وزیرشدن خود را این‌گونه تعریف می‌کند: «در سال ۸۸ محمود احمدی‌نژاد من را صدا کرد و گفت می‌خواهم شما را به‌عنوان وزیر اطلاعات معرفی کنم، بنده گفتم من روحانی هستم و شما شخصی هستی، آخوند هم فقط زیر بار حرف آخوند می‌رود. وزارت اطلاعات وزارت نظام است نه وزارت دولت برای همین گفتم اگر مقام معظم رهبری نظر داشته باشند من این سمت را می‌پذیرم».

وی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای می‌گویند احمدی‌نژاد و اطرافیانش علاقه زیادی به این وزارت دارند، شرایط در زمانی که شما وزارت اطلاعات را تحویل گرفتید چگونه بود؟ اظهارکرد: «مشکلی که احمدی‌نژاد با من داشت با آقای محسنی‌اژه‌ای هم داشت. نگاه رئیس دولت دهم این بود که وزارت اطلاعات وزارت دولت است.

مصلحی افزود : ایشان( احمدی نژاد) توقع و انتظارشان این بود که برخی اطلاعاتی که به دستگاه اجرائی و رئیس‌جمهور مربوط نبود را در اختیار داشته باشد. ما هم می‌دیدیم که این شدنی نیست چون برخی اطلاعات در شأن رهبری بود و فقط ایشان باید در جریان قرار می‌گرفت ، اما احمدی‌نژاد در این موارد با بنده جروبحث زیادی داشت. ضمن اینکه ایشان در انتخاب افراد در بدنه وزارت نیز تأملاتی داشت. »آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 692203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟