ممنوعیت تجمع بیش از 15 نفر تا روز انتخابات 1400
حجم ویدیو: 2.80M | مدت زمان ویدیو: 00:01:31

انتخابات 1400 در 28 خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش رکنا، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات  ساعت ۲۱ اظهار کرد : براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری دیشب ساعت ۱۱ شب که شورای نگهبان اسامی را اعلام کرد، در اولین فرصت جناب وزیر ستاد ویژه ای را تشکیل دادند.

وی تصریح کرد: براساس ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور دو روز فرصت دارد تا بعد از اعلام اسامی آن را منتشر کند منتهی کمتر از یک روز این کار صورت گرفت.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین بیان کرد : ساعت ۱۱ شب به ما اسامی واصل شد و ساعت ۲ بعد از ظهر امروز اطلاعیه ۱۵ ستاد انتخابات اعلام و اسامی منتشر شد. بنابراین عملا وارد مرحله تبلیغات خواهیم شد. که در این زمینه هم ضوابط خودش را دارد.

عرف خاطرنشان کرد : با توجه به این که کشور در شرایط کرونایی قرار دارد در ستاد ملی کرونا اقداماتی صورت گرفت و چندین نوبت کار کارشناسی انجام شد و نهایتا در جلسه اول خرداد موارد مربوطه مصوب و ابلاغ شد که بر اساس آن هم باید تبلیغات را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: یکی دو شاخص را مطرح می کنم، نخست این که در این دوره تجمعات در مکان های سربسته نخواهیم داشت به جز در ستادهای نامزدها که درباره آن هم در شهرهای زرد ۳۰ نفر، نارنجی ۲۰ نفر و قرمز ۱۵ نفر می توانند در ستاد بنشینند و کار را دنبال کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار کرد : همچنین می توانند از مکان های روباز مانند استادیوم ها و یا محیط های دانشگاهی استفاده کنند، نامزدها و خصوصا ستادهای مرکزی و استانی حتما پروتکل ها را رعایت کنند که برای سلامتی خودشان و مردم است و با مدیریت خوب نامزدها و ستادهایشان جلو برویم که تاثیری بر شیوع بیشتر کرونا نداشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت تخلف نهاد ناظر کدام نهاد است؟ گفت : این مساله به کمیسیون تبلیغات بر می گردد که ترکیب آن مشخص است، دادستان کشور و یا نماینده آن، وزیر کشور و یا نماینده آن و سایر افرادی که تعیین شده اند نظارت تبلیغات در حوزه رسانه ها را مد نظر دارند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در زمینه رعایت پروتکل بهداشتی نیز نظارت عالی بر عهده وزارت بهداشت است اما استانداران و مسولین استانی باید نظارت کافی داشته باشند و اجازه ندهند خارج از پروتکل ها تجمعات شکل بگیرد.

عرف افزود: از ظرفیت رسانه‌ ملی و برنامه هایی که تدارک دیده شده برای نامزدها و همچنین از ظرفیت صدا و سیمای استان ها در صورت سفر استفاده شود لذا در این دوره حداکثر تبلیغات باید در رسانه ملی، رسانه های استانی و فضای مجازی صورت گیرد و حداقل چهره به چهره آن هم با رعایت ضوابط انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد : اگر در این ماه درگیر پیک بیماری شویم بر مشارکت و سلامتی مردم تاثیر خواهد داشت.   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690982 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟