احمدی‌نژاد باز تهدید کرد + فیلم
حجم ویدیو: 14.16M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56

به گزارش رکنا،  انتخابات1400 /محمود احمدی‌نژاد به انتقاد از او پس از سخنانش در وزارت کشور مبنی بر اینکه اگر ردصلاحیت شود در اتنتخابات شرکت نمی کند، واکنش نشان داد.

او باز هم بر موضع تاکید کرد و گفت: «دو بار در سالهای ۹۲ و ۹۶ مرا رد کردید و ما به احترام مردم، انقلاب و نظام چیزی نگفتیم.»

رییس دولت ها نهم و دهم در این رابطه افزود: " اگر این بار بخواهید همان کار را تکرار کنید من شرکت نمی کنم و انتخابات را هم تایید نخواهم کرد."

او در واکنش به انتقادات گفت: «برخی از این جمله من که گفتم اگر من را رد کنید در انتخابات شرکت نمی کنم، بدشان آمد و روحیه طاغوتی را از خودشان بیرون ریختند! رای دادن حق هر انسان است.»

احمدی نژاد افزود: « آنها به گونه ای حرف می زنند که گویی مردم مکلف هستند به هر کسی اینها می گویند، رای بدهند!»

احمدی نژاد با بیان اینکه "رای حق من است، اگر رد کردند هرگز و هرگز، در انتخابات شرکت نمی کنم."، افزود: «فردا نگویند احمدی نژاد گفته بروید رای سفید بدهید یا اسم من را بنویسید و این کار و آن کار را بکنید یا از کسی دفاع می کند! من حتی از دوستان نزدیک و همکارانم که خیلی به آنها علاقه دارم هرگز حمایت نخواهم کرد. این نظر قطعی من است و تغییری نخواهد کرد.»

پیشتر در خطبه های نماز عید فطر احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در نماز عید فطر در مسجد جمکران از موضع احمدی نژاد انتقاد کرده بود.

خاتمی گفت: «ثبت‌نام می‌کنند باید بدانند که سر سفره نظام نشستند و با قانون اساسی سرکار می‌آیند و با همین قانون، انتخاب یا رد صلاحیت می‌شوند، اگر افراد قانون را قبول ندارند چرا به صحنه می‌آیند، اینکه عده‌ای بگویند انتخابات را تحریم می‌کنیم یعنی نظام و قانون اساسی را قبول ندارند.»

او تاکید کرد: "همه افرادی که به صحنه می‌آیند باید نظام، قانون اساسی، جمهوریت، اسلامیت و ولایت‌فقیه را با همه وجود قبول داشته باشند و آن‌هایی که قبول ندارند شایسته کاندیدا شدن نیز نیستند."

همچنین احمد علم الهدی امام جمعه مشهد هم بدون اشاره به احمدی نژاد به گفت: "اینکه آقایی عربده بکشد من در انتخابات شرکت نمی‌کنم یعنی در سرنوشتت تصمیم گیرنده نیستی."آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع:فرارو

کدخبر: 688746 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟