چه کسانی برای انتخابات 1400 تائید صلاحیت می شوند؟ / نظر اعضای شورای نگهبان
حجم ویدیو: 74.55M | مدت زمان ویدیو: 00:10:10

به گزارش رکنا، با شروع رسیدگی به پرونده داوطلبان انتخابات 1400 ، اعضای شورای نگهبان در گفتگویی نقطه نظرات خود را بیان کردند.

آیت الله جنتی ، دبیر شورای نگهبان گفت:«در بررسی صلاحیت ها فقط ماییم و قانون. چیزی از خودمان نمی توانیم مایه بگذاریم. قانون هم شرایط مشخص کرده که شرایط سنگینی هم هست.فردی که صلاحیت او مورد تائید قرار گیرد باید مدیر و مدبر و باتقوا باشد.تاکید روی تقوا مسئله سنگینی است و بار سنگینی روی دوش ما می گذارد.»

سید احمد خاتمی گفت:« کارهای کارشناسی انجام شده و به صورت عادلانه و قانونی بررسی ها انجام می شود. اطمینان می دهم که قانون مدارانه و عادلانه پرونده ها بررسی می شود و در این امر سرنوشت ساز و مهم کار به خوبی و با تدبیر انجام خواهد شد.»

شب زنده دار گفت:«افرادی که شرایط اعلامی برای ثبت نام داشتند، جدا شده اند از کسانی که شرایط اعلامی نداشته اند.حالا روی پرونده کسانی که شرایط عامی را واجد بودند باید بحث شود.»

آیت الله لاریجانی گفت:«افرادی که ردصلاحیت می شوند،مستند به عدم احراز شرایط است و گاهی ما احراز می کنیم شخص فاقد شرط است.لذا این بحث در شورای نگهبان با کمال دقت و بی طرفی است. اعضا را می شناسیم و سوابق را می دانیم براساس دیانت و اخلاق تصمیم گیری می شود.هر چند24 ساعته در حال کار نیستیم اما تمام تلاش خود را می کنیم که سر وقت کار تائید یا رد صلاحیت ها انجام شود.»

دکتر هادی طحان نظیف گفت:«ثمره این بررسی ها به نفع مردم است تا انتخابی پرشور رقم خورد.در شورای نگهبان خود را پاسدار حقوق مردم می دانیم و تلاش می کنیم که کار درست انجام شود.»

آیت الله سید محمد رضا مدرسی یزدی گفت:«سالهاست در شورای نگهبان با تفاوتهای افراد سر و کار داشتیم اما غایت تلاش برای انجام وظیفه است. اختلاف نظر هم هست اما طبق قانون نظر اکثریت تعیین کننده است.»

آیت الله علیرضا اعرافی گفت:«شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی و شرع عمل می کند که منافع مردم در آن است و ونهایت دقت به عمل می آورد و بر اساس وظایف خود اقدام می کند و رضایت خدا مصلحت مردم را در نظر می گیرد تا شاهد انتخابات پر درخشش باشیم.»

دکتر محمد دهقان گفت:«افرادی که صلاحیت اداره کشور را دارند باید تائید صلاحیت شوند. همانطور که رهبر فرمودند اداره کشور کار سنگینی است.کشور با این عرض و طول و با این مشکلاتی که الان متاسفانه در اثر برخی اشکالات برای مردم پیش آمده باید کسی که توان اداره کشور را دارد تائید شود.ما باید تشخیص دهیم که رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر و باتقوا یعنی با شرایط عمومی مورد تائید قرار گیرند.»

دکتر محمدصادقی مقدم :«رای گیری بین اعضای شورای نگهبان محرمانه است در حقیقت اعضای محترم بعد از اینکه توضیحات راجع به داوطلب را شنیدند تصمیم گرفته و ما ثبت و ضبط می کنیم.»

دکتر سید فضل الله موسوی گفت:«از مردم تقاضای مشارکت حداکثری داریم.شاید مردم شاید فلان شخص را قبول داشته یا نداشته باشند. اما همه ایران را دوست دارند.مردم برای سرنوشت ایران شرکت در انتخابات جدی بگیرند چون به نفع مردم است و نقشه دشمن را نقش برآب می کند.»

دکتر سیامک ره پیک گفت:«جلسه تائید صلاحیت ها برگزار شده و به صورت رسمی شرایط بررسی می شود.»

عباسعلی کدخدایی نیز در آخر گفت:«40 نفر که مدارک آنها بر اساس مصوبه تکمیل بود،مورد بررسی قرار میگیرند.پنج روز اول را به بررسی می پردازیم و شاید پنج روز دوم هم لازم باشد.هیچ کس نمی داند چه تعداد احراز صلاحیت خواهند شد.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟