همتی هم در انتخابات 1400 ثبت نام کرد + فیلم
حجم ویدیو: 3.48M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28

عبدالناصر همتی ، رئیس کل بانک مرکزی هم با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات 1400 نام نویسی کرد.

به گزارش رکنا، عبدالناصر همتی ، رئیس کل بانک مرکزی دقایقی پیش در وزارت کشور حاضر شد و در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

همتی 2

عبدالناصر همتی (زاده ۱۳۳۷ کبودرآهنگ) بانکدار، سیاستمدار اصلاح طلب و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است که هم‌اکنون به عنوان رئیس کل بانک مرکزی ایران و نیز استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند.

وی دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرد و تا ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت. وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود.

همتی 3

همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. او به مدت ۵ سال در زمان حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود.

همتی از معدود مدیران ایرانی است که در دولت‌های پنجم و ششم، هفتم و هشتم، نهم و دهم، همچنین یازدهم و دوازدهم، سمت‌های کلیدی را برعهده داشته‌است.

همتی سال 57 دوره کارشناسی دانشگاه تهران را آغاز کرد و در همان دانشگاه سال 67 فوق لیسانس خود را دریافت کرد و درجه دکترای اقتصاد خود را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران اخذ و رساله خود را با حضور در دانشگاه لندن تکمیل کرد و به اتمام رساند.

همتی دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است و یکی از معدود استادان تدریس‌کننده اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی در دانشگاه‌های ایران است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟