کدخدایی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد / ملاک بررسی صلاحیت ها مصوبه شورای نگهبان است + فیلم
حجم ویدیو: 6.59M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53

عباسعلی کدخدایی ، سخنگوی شورای نگهبان برای بازدید از روند ثبت نام نامزدهای انتخابات 1400 به ستاد انتخابات کشور رفت.

به گزارش رکنا، دقایقی پیش عباسعلی کدخدایی ، سخنگوی شورای نگهبان به وزارت کشور رفت و از روند نام نویسی از نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد.

کدخدایی بعد از بازدید، درباره فرایند ثبت‌نام ها اظهار داشت: اقدامات خوبی انجام شده و ما آمدیم که وظیفه نظارتی بر روند انتخابات داریم و همچنین برای گفتن خداقوت به عزیزان وزارت کشور آمدیم.

وی افزود: امسال باتوجه به مصوبه شورای نگهبان، تعبیری که در دور قبل مبنی بر «جشنواره ثبت‌نام» داشتم را شاهد نبودیم و طبق آماری که داده شد، حضور و ثبت‌نام افرادی که شرایط اولیه را نداشتند کمتر شده است. ما در شورای نگهبان مصر هستیم کسانی که واجد شرایط هستند، حتما ثبت‌نام کنند تا گزینه‌های بیشتری پیش روی مردم باشد و کسانی که شرایط اولیه را ندارند، مراجعه نداشته باشند؛ زیرا ملاک ما در بررسی‌های نهایی شرایطی است که شورای نگهبان اعلام کرده است.

عباسعلی کدخدایی 2

ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از روز سه شنبه 21 اردیبهشت آغاز شده است و تا پایان وقت اداری روز شنبه 25 اردیبهشت در ستاد انتخابات کشور ادامه دارد.

براساس اعلام وزارت کشور، تا عصر دیروز 211 نفر برای نامزدی در انتخابات 1400 ثبت نام کرده بودند که البته کمتر از 15 نفر آنها را افراد شناخته شده تشکیل می دادند.

امروز هم از میان نامزدهای شناخته شده، تنها فریدون عباسی ، مصطفی تاجزاده و سردار علیرضا افشار برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شدند و به نظر می رسد بیشتر نامزدهای مهم، فردا به وزارت کشور مراجعه می کنند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 687294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟