بی توجهی به کرونا، نقطه ضعف مشترک نامزدهای انتخاباتی/ آقای نمکی وزیر التماس شده است!

انتخابات 1400 در تاریخ 28 خرداد سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کمتر از 50 روز مانده به انتخابات 1400، تعدادی از شخصیت ها و سیاسیون برای حضور در عرضه انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند.

نامزدها از مذاکرات هسته ای گرفته تا راهکار های اقتصادی پیشنهاداتی ارائه می دهند. با این حال یکی از موضوعات مهم و اساسی که هم اکنون دنیا را به خود درگیر کرده است، بحث شیوع کرونا در بین جوامع است که نامزدهای احتمالی انتخابات تا کنون اشاره چندانی به آن نکرده اند؛ گویی کرونا و آسیب هایی که این بیماری به جامعه وارد ساخته، یک موضوع عادی مانند همه موضوعات دیگر است.

بی توجهی به کرونا نقطه ضعف مشترک نامزدهای انتخاباتی

محمدعلی وکیلی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی دوره دهم در رابطه با بی توجهی نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به موضوع کرونا به خبرنگار رکنا اظهار داشت: موضوع کرونا نقطه ضعف مشترک نامزدهای ریاست جمهوری است. این موضوع نشان می دهد برخی از دوستان سراغ یکسری برنامه های کلیشه ای و شعاری رفته اند که درهر دوره ای اگر تاریخش را حذف کنیم وجود داشته است. به عبارتی نامزدهای انتخاباتی به جای آنکه ارزیابی درستی از وضع موجود داشته باشند و برنامه هایی متناسب با امکانات موجود برای برون رفت از مشکلات ارائه دهند، زمام خود را در دست یکسری اتاق فکرها و مشاورانی داده اند که خود برنامه هایشان را از دیگران تقلید کرده اند، حال آن که برنامه ی همین مشاوران نیز به برنامه های هشت، شانزده یا بیست سال قبل برمی گردد.

برخی نامزدها عرصه انتخابات را به سُخره گرفته اند

مدیرمسئول روزنامه ابتکار رفتار برخی نامزدهای احتمالی را برای ورود به عرصه انتخابات، تئاتر گونه خواند و افزود: بعضی افراد به نظر می رسد عرصه انتخابات را به سخره گرفته اند. اکنون کیست که نداند مهم ترین موضوعی که جان بشر را به مخاطره انداخته است، موضوع شیوع کروناست؟ در ایده و برنامه های نامزدهای انتخاباتی موجود هیچ برنامه سنجش پذیر برای حل و کاستن مشکل کرونا وجود ندارد. بنابراین بهتر است که دوستان به همین کلی گویی ها بسنده نکنند.

آقای نمکی وزیر التماس شده اند

عملکرد وزیر بهداشت دولت دوازدهم در دوران کرونا مورد انتقادات و نظرات متعددی قرار گرفته است. وکیلی در این رابطه ابراز داشت: آقای دکتر نمکی به قول عوام، وزیر التماس شده اند، ایشان به جای آن که از خود اقتدار نشان دهند و برای حل این بحران عظیم که ملت را بیش از یک سال است درگیر کرده اقدام کنند، بیشتر التماس کرده اند. البته ناگفته نماند که یک وزارت خانه به تنهایی از عهده کنترل بیماری مثل کرونا بر نمی آید. کرونا مشکل کل نظام است و دولت باید با به کار گیری از همه نیروهای خود در رفع این بحران تلاش کند. با این حال وزارت بهداشت هم همانطور که اشاره شد، بیشتر به صورت التماسی موضوع کرونا را رفع کرده است.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 684112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟