رضایی: دولت 1400نباید بر محور یک نفر تشکیل شود

به گزارش رکنا، محسن رضایی در نشست جمعیت گام دوم انقلاب اظهار کرد: در آستانه تشکیل اولین دولت گام دوم انقلاب قرار داریم و اگر دولت آینده به تفکر بیانیه گام دومی متعهد نباشد، کشورمان زیان‌های جدی خواهد دید.

وی با طرح این پرسش که چگونه می توان از بروز خطا در دولت آینده جلوگیری کرد، گفت: اولین موضوع این است که باید دولتی جدید در سال 1400 با راهی نو سر کار بیاید، دولتی که تکرار گذشته نباشد.

رضایی گفت: دو مشکل عمده دولت‌های گذشته، جناحی بودن و شخصی بودن است. قبلاً شاهد پدیده جناحی بودن در دولتها بودیم، این اواخر شاهد پدیده شخصی شدن جهت گیری های کلان دولت و غلبه تصمیم های شخصی در دولت هستیم که به منافع ملی آسیب می زند.

وی افزود: اجرای برنامه‌های توسعه پنج ساله کشور، ناموفق بوده و لازم است طراحی این برنامه‌ها با نگاهی جدید صورت گیرد. بودجه ریزی اگر به شکل گذشته ادامه یابد، نمی‌توان تحول مثبت در مدیریت اجرایی کشور ایجاد کرد.

در دولت آینده باید ظرفیت‌های تخصصی و اجتماعی بانوان به کار گرفته شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دولت نو اگر بر پایه‌های ارزشی و فراتر از مسائل جناحی شکل نگیرد، نمی‌تواند همه ظرفیت‌های کشور را برای حل مشکلات فعال کند، آن هم درست در شرایطی که کشور نیاز به فعال سازی همه توانایی‌های ملی دارد.

رضایی گفت: پنجاه درصد ظرفیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و در دولت آینده باید ظرفیت‌های تخصصی و اجتماعی بانوان به کار گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شاهد استفاده غیرکامل و غیرصحیح از ظرفیت‌های کشور هستیم. این تنها جوانان ما نیستند که بیکار هستند؛ ثروت ما و منابع ملی ما نیز بیکار هستند و ظرفیت‌های خالی فراوانی دارند.

هشتاد درصد نیروهای دلسوز کشور و انقلاب، باید در دولت آینده نقش مستقیم‌ داشته باشند

این استاد دانشگاه امام حسین(ع) افزود: دولت آینده نباید بر محور یک نفر تشکیل شود. چه کسی گفته یک‌ نفر باید دولت تشکیل دهد و عده‌ای هم در اطرافش از او تبعیت کنند و یک ملت هم دنبال او بدوند؟ حداقل هشتاد درصد نیروهای دلسوز کشور و انقلاب، باید در دولت آینده نقش مستقیم‌ داشته باشند.

رضایی در پایان این نشست مجازی گفت: در کشورمان با توجه به نبود نخست وزیری، رییس جمهور باید هم نقش ریاست‌جمهوری را ایفا کند و هم رییس دولت. لذا باید فردی مسئولیت پذیر و پاسخگو باشد. اینکه رییس جمهور بعد از هشت سال بگوید نگذاشتند کار کنم، با واقعیت انطباق ندارد و در ذهن ‌مردم قابل قبول نیست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 682101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟