حضور همزمان رییسی و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش رکنا، حسین حاتمی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: به اتفاق تعدادی ازنمایندگان فراکسیونی به نام «حامیان انقلاب اسلامی» تشکیل و برای ایفای نقش فعال در انتخابات برنامه ریزی‌های خوبی تدارک دیده ایم.

وی درباره فضای انتخابات 1400 در ایران اظهار کرد: جریان‌های سیاسی ما بعضا متأثر از پدرخوانده‌های سیاسی هستند که این شیوه از رفتار سیاسی به نوعی با شکل گیری و فراگیر شدن عمل سیاسی در سطح جامعه رابطه خوبی ندارند و صدا و سیما هم خود را عمدتاً در تریبون بعضی از این جریان‌های سیاسی محصور کرده است. طبیعی است که این رفتارها، جامعه کنشگر جوان کشورمان را نمی‌تواند قانع کند. بنابراین با توجه به وضعیت تعطیلی دانشگاه‌ها، دور بودن دانشجوها و قشر جوان کشور از فضای گفتمان انتخاباتی باید طرحی نو در انداخت. فراکسیون حامیان انقلاب اسلامی با همراهی جبهه حامیان انقلاب اسلامی این روزها در حال تبیین گفتمان مواضع امامین انقلاب است تا یک جریان آزاد گفت‌وگو پیرامون انقلاب اسلامی و اختصاصاً انتخابات شکل بگیرد.

تشکل‌های سیاسی فعال در جامعه سیاسی ایران نگاه سلسله مراتبی داشته باشند

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم تأکید کرد: این که تشکل‌های سیاسی فعال در جامعه سیاسی ایران نگاه سلسله مراتبی داشته باشند، موضوع جالبی نیست و طبیعتا با ذائقه جامعه ما به خصوص جوانان سازگار نیست و در مواردی مردم به این افراد به چشم پیمانکاران سیاسی می‌نگرند.

این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در خصوص ترکیب نامزدهای انتخاباتی با بیان این ادعا که «این دوره نامزدهای شاخص انتخابات ریاست جمهوری این دست و آن دست می‌کنند و یا به نوعی دچار تردید سیاسی هستند که این هم رفتار مناسبی در حوزه عمل سیاسی نیست» گفت: چرا که جامعه‌ای که فعالان تراز اول سیاسی آن دچار تردید باشند، روح سیاسی را دچار رخوت می‌کند و همه این موارد در کاهش تب و تاب انتخابات در کنار وضعیت کرونایی بی‌تاثیر نیستند اما امیدوارم این فضا به زودی تغییر کند و جای خود را به یک فضای پرشور انتخاباتی به همراه خردورزی دهد.

انتخابات 1400 سرنوشت ما را رقم می‌زند وهمه به اهمیت انتخابات واقف هستند

نماینده مردم خداآفرین، کلیبر و هوراند در مجلس یازدهم افزود: مردم نیک می‌دانند که انتخابات 1400سرنوشت ما را رقم می‌زند و همه به اهمیت انتخابات واقف هستند. به همین خاطر پیش بینی می‌کنم که فضای انتخاباتی پرشوری داشته باشیم و هر کس به اندازه سهم خود برای با نشاط شدن این فضا تلاش خواهد کرد. پیش بینی بنده این است که جریانی در این انتخابات موفق خواهد بود که کارنامه بهتری دارند. مردم در این دوره به دوگانه‌های سیاسی رغبت چندانی نشان نمی‌دهند بلکه به مدیریت و کارآمدی رأی می‌دهند.

حاتمی در پایان در مورد پیش بینی خود از حضور رئیس قوه قضائیه و رئیس قوه مقننه در انتخابات گفت: پیش بینی‌ بنده این است که در کنار سایر عزیزان یکی از این دو شخصیت، در صحنه خواهند بود. احتمالا بین خودشان گفت‌وگوهایی دارند و در حال تصمیم گیری نهایی هستند بنده قطعا ورود همزمان این دو شخص را نه محتمل می‌دانم و نه مصلحت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 681963 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟