جزئیات مناظره نامزدهای انتخابات 1400 در تلویزیون

حسن نهضت گفت: بناست مناظره‌های نامزدهای انتخابات 1400 در سه قسمت و در سه روز از تلویزیون پخش شود، اما هنوز روز و ساعت آن مشخص نیست.

به گزارش رکنا، حسن نهضت، تهیه‌کننده مناظره‌های نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در صدا و سیما با‌ اشاره به اینکه مناظره‌ها پرمخاطب‌ترین برنامه انتخاباتی در رسانه ملی است، عنوان کرد: با توجه به حساسیت بالای مناظره‌ها و اینکه یقینا می‌بایست نکاتی درخصوص آنها رعایت شود، لذا مقرر شد که تولید و پخش این برنامه‌ها به همت اداره کل برنامه‌های سیاسی و دیگر همکاران صداوسیما در معاونت تولید و فنی سیما و زیر نظر مستقیم ستاد انتخابات انجام شود و به همین منظور اقدامات اولیه در اردیبهشت ۹۹ در ستاد انتخابات صداوسیما آغاز شد و طرح‌های زیادی آورده و بررسی شد.

وی در همین ارتباط خاطرنشان کرد: برنامه‌های قانونی تصویب و چگونگی برگزاری مناظره‌ها مطرح شد و به جمع‌بندی خوبی رسیدیم و اکنون در حال گذراندن مراحل فنی و تشکیل گروه‌های تخصصی تولید و پخش هستیم که همه زیر نظر ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما انجام می‌شود.

تهیه‌کننده مناظره های انتخاباتی در رسانه ملی درخصوص دکورهای مناظره‌ها گفت: طرح‌های دکورها آماده شده است و تلاش زیادی در ستاد و نیروهای زیرمجموعه در راستای همبستگی برگزار شد، طرح‌ها تصویب و پس از آن به طراحان ارجاع داده شد، این طرح‌ها در حال ساخت است و بر اساس زمان‌بندی انجام‌‌شده ان‌شاءالله تا ۱۵ اردیبهشت دکورها آماده و به استودیو آورده و نصب می‌شوند تا ما بتوانیم تست‌های مورد نظر را در آنجا انجام دهیم و برای مناظره‌های نهایی آماده شویم.

نهضت در رابطه با نحوه چگونگی برگزاری مناظره‌ها گفت: مقرر شده که مناظره‌ها در سه قسمت و در سه روز مختلف روی آنتن برود اما هنوز روز و ساعت آن مشخص نیست و ان‌شاءالله در آینده نزدیک به بینندگان اطلاع داده خواهد شد.

وی همچنین در مورد مجری‌های مناظره‌ها گفت: مثل دوره‌های قبل یک مجری اصلی و یک مجری رزرو داریم البته هنوز اسامی ‌مجریان اعلام نشده است.

این تهیه‌کننده مناظره‌های نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در رابطه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا در این دوره اظهار داشت: جلساتی با عنوان جلسات تشریفات با حضور واحدهای حفاظت و صیانت و روابط عمومی رسانه ملی، اداره کل برنامه‌های سیاسی، ستاد انتخابات و زیرمجموعه‌های مربوطه برگزار کردیم و به یک جمع‌بندی و پروتکل نهایی خواهیم رسید، این شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها بعد از اعلام نهایی شورای نگهبان برای نامزدهای محترم در اختیار نمایندگان نامزدها قرار می‌گیرد که با رعایت شیوه‌نامه‌ها، مناظره‌هایی درخور شأن ملت بزرگ ایران برگزار کنیم البته این قوانین جامع است و مربوط به شیوه کلی برگزاری مناظره‌های انتخاباتی می‌شود.

گفتنی است؛ حسن نهضت هم اکنون تهیه کنندگی برنامه نگاه یک را بر عهده دارد. این برنامه که از شبکه یک سیما پخش می شود، با دعوت از مسئولان به بررسی مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می پردازد.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟