سخنگوی قوه قضاییه: مهدی هاشمی در زندان است

به گزارش رکنا، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از سامانه حمایت از خانواده زندانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مهدی هاشمی آزاد شده است و محکومیت او به پایان رسیده است یا خیر؟ گفت: خیر، این خبر صحت ندارد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره اعتراض حمید صفت به حکم صادره قصاص اظهار بی اطلاعی کرد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: بخشی از اموال داخل را تحویل دادیم و تلاش‌های جدی می کنیم برای اموال و دارایی هایی که ایشان در خارج از کشور دارد؛ زمینه‌هایی به وجود می آید و باز با موانعی برخورد می کند. اولویت ما موضوع بدهی‌های او به دولت در ارتباط با پرونده‌اش است و متناسب با وضعیت بدهی‌ها هم سایر بخش های مندرج در حکم دادگاه هم اقدام خواهد شد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوالی درباره انتخابات 1400 گفت: برگزاری انتخابات از مسائل بسیار مهم جامعه است، کشور ما کشور انتخابات است.

وی افزود: سالی نیست که ما در کشور انتخابات نداشته باشیم و نه در نفس برگزاری بلکه در فرآیند انتخابات ماموریت‌هایی برای قوه قضائیه پیش بینی شده است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: در سه محور پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، رسیدگی ویژه به جرایم و تخلفات و پاسخگویی به استعلامات و سوابق داوطلبان امر انتخابات قوه قضاییه وظیفه دارد.

اسماعیلی بیان کرد: در محور اول (پیشگیری از جرایم انتخاباتی) دقیقا در هجدهم بهمن ماه ۱۳۹۹ یعنی قبل از آنی که فرآیند انتخابات آغاز شود ریاست قوه قضاییه طی بخشنامه ای دستور تشکیل ستادهای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را صادر کردند.

وی گفت: متعاقب آن دستور هم در مرکز ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخابات با مسئولیت دادستان کل کشور و دبیری معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: در همه استانها و حوزه‌های انتخابیه در سال ۹۹ این ستادها تشکیل شده و فرآیند برگزاری انتخابات را رصد می کنند و توصیه ها و تاکیدات اولیه در حوزه پیشگیری هم دارند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در بخش دیگر ماموریت که استعلام و پاسخگویی به استعلامات ناظر به سوابق انتخابات داوطلبان در انتخابات شوراها، انتخابات میان دوره ای مجلس، انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان و انتخابات ریاست جمهوری ستاد مربوطه تشکیل شده است و تا به امروز بالغ بر ۱۰۰ هزار استعلام در مورد داوطلبان انتخابات واصل شده که اکثر این استعلامات بررسی شده و پاسخ داده شده است و باقی مانده آن هم در مدت مشخص قانونی پاسخ داده می شود. به دلیل اینکه فضای کشور فضای انتخاباتی نشده است گزارشی از جرایم تخلفاتی نداشته ایم.

وی درباره اینکه آیا در پرونده حسن رعیت به غیر از ۲۱ متهم، فرد شاخص یا مسئولی در پرونده هست؟ گفت: کسانی که در این پرونده جزو متهمان پرونده هستند که دادسرا نسبت به آنها نظر به تعقیب داشته و همین ۲۱ نفری هستند که در کیفرخواست اسامی شأن آمده است.

اسماعیلی در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چندی پیش دولت اعلام کرد تمامی شکایات علیه رسانه‌ها را پس گرفته و شما در یکی از نشستهای خبری اعلام کردید این نامه وصول نشده حالا بعد از گذشتن بیش از دو ماه از آن جلسه بفرمائید این نامه وصول شده یا شکایت از رسانه‌ها به نوبه خود باقی است، گفت: هنوز اطلاعاتم به روز نیست، در آن مقطع هنوز شکایتی واصل نشده بود اما اکنون باید از شعب سوال کنم که آیا نامه‌ای واصل شده است یا خیر، البته مکاتبه این قبیل از موارد با ستاد قوه قضائیه انجام نمی‌شود و با شعب انجام می‌شود برای همین می گویم که باید از شعب سوال کنم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 677715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟