برخورد با سهل‌انگاری‌های صورت گرفته در حوزه بیماری کرونا / گزارش نمایندگان مجلس از استنکاف رئیس جمهور
حجم ویدیو: 13.03M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47

به گزارش رکنا، وی اظهارکرد: پاسخگویی یک اصل در حوزه مدیریتی است که افراد باید پاسخگو باشند حالا اینکه پاسخ افراد قانع کننده هست یا نه جای خود دارد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود : در این موضوع (تخلفات کرونا یی ) سوال و بازخواست انجام می‌شود و با پاسخ‌های دریافتی تصمیمات لازم گرفته و به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

سیاست جنایی قوه قضاییه تبیین می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره نظر رئیس قوه قضاییه مبنی بر تغییر سیاست کیفری و برخی قوانین کیفری گفت: آن چه ریاست قوه قضاییه بیان کردند تبیین سیاست جنایی اسلام با لحاظ شرایط روز است که در این زمینه ما متعاقب آن تغییراتی در مجازات ها خصوصا در حوزه تعزیرات خواهیم داشت.

اسماعیلی افزود: اعتقاد داریم مجازات های تعزیری هم باید بازدارندگی داشته و هم به گونه ای باشد که عوارض آن برای خانواده‌ها به حداقل برسد. این مرحله گام اولی است که ایشان فرمودند و با این رویکرد سیاست جنایی قوه قضاییه را تببین کردند و تبیین آن بستری برای بازدارندگی قانون مجازات مبحث تعزیرات است که اجرایی خواهد شد.

شاهد سیرنزولی پرونده‌های مفاسد اقتصادی هستیم

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی چند درصد در سالم‌سازی فضای اقتصادی تاثیر داشته است بیان کرد: در اینکه فضای اقتصادی با توجه به رسیدگی به پرونده‌ها سالم شده است، تردیدی نیست. معتقد هستیم رسیدگی‌های قضایی نقش بسزایی در سالم سازی فضای اقتصادی داشته است و سیرنزولی پرونده‌های مفاسد اقتصادی را شاهد هستیم و این یعنی برخورد قوه قضاییه با مفسدین اثرگذار بوده است.

آخرین روند رسیدگی به پرونده میلاد حاتمی

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده میلاد حاتمی و اینکه آیا این شخص با هنرمندان و افرادی در ارتباط بوده است؟ گفت: این پرونده در دادسراست و تحقیقات مقدماتی آن در حال انجام است و تحقیقات به پایان نرسیده است و ان‌شاءالله بعد از تکمیل تحقیقات نتایج آن اعلام خواهد شد.

گزارش نمایندگان مجلس از استنکاف رئیس جمهور

اسماعیلی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه نمایندگان مجلس گزارش استنکاف رئیس جمهور از قانون را به قوه قضاییه ارسال کردند ؟ گفت: نمایندگان مجلس مکاتبات متعددی را در روزهای اخیر در ارتباط با موضوعات مشابه داشتند. نمایندگان مجلس علاوه بر مکاتباتی که انجام می‌دهند می‌توانند از ابزارهای قانونی در اختیار خودشان مانند سوال و تحقیق و تفحص بهره بیشتر بگیرند و این ابزارها می تواند به بهبود شرایط کمک کند. خیلی بدنبال مچ گیری نیستیم. مواردی که به قوه قضاییه می فرستند اگر توام با اسناد و مدارک و دلایل کارشناسانه باشد ما را در فرایند رسیدگی کمک می کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 677223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟