نامزد انتخابات باید سیاست داخلی و خارجی ،امنیت و اقتصاد را بشناسد

به گزارش رکنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز ( چهاشنبه ) در حاشیه صحن علنی مجلس شورای اسلامی درباره اعلام نامزدی خود در انتخابات ۲۸ خرداد ریاست جمهوری  به خبرنگاران گفت: حضرت آقا فرمودند که افراد ببینند نسبت به موضوعات، صلاحیت دارند یا خیر،  یعنی اگر فردی که خودش را  اصلح می‌داند باید صلاحیت داشته باشد، صلاحیت نیز یعنی باید موضوع را که همان ریاست جمهوری است، بشناسد.

 نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ریاست جمهوری فقط اداره داخلی یک کشور نیست و فرد ثبت نام کننده باید اداره محیط داخلی و بیرونی کشور، سیاست داخلی و خارجی، امنیت، اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی را بشناسد.

قاضی‌زاده هاشمی در توضیح موضوع شناخت در نامزد ریاست جمهوری گفت: شناخت یعنی آسیب شناسی و داشتن برنامه و راهبرد برای اصلاح است و باید فرد بتواند تحول لازم را ایجاد کند و عدالت‌خواه و شجاع باشد و بتواند تیم مورد نیاز را بسیج کند.

وی ادامه داد: بعد از داشتن این معیارهای گفته شده، فرد می‌تواند اعلام کند که نسبت به موضوع صلاحیت دارد.  بعد باید دقت کند که بهتر از او در این زمینه وجود دارد یا خیر. دراین صورت می‌تواند بگوید که در عرصه نامزدی برای ریاست جمهوری هست یا نیست. به عبارتی فرد باید خود را «اعلم» و «مرجع» بداند تا برای نام نویسی نامزدی ریاست جمهوری اقدام کند.

قاضی‌زاده هاشمی درباره اینکه درصورت ثبت نام آیت الله رییسی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آیا از ادامه راه انصراف خواهد داد یا خیر؟ افزود: در این باره جوابی ندارم بدهم. زیرا انسان بر اساس "اگرها " تصمیم گیری نمی‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت ثبت نام و تایید صلاحیت وی توسط شورای نگهبان، چه برنامه‌ای برای دوره ۴ ساله ریاست جمهوری دارد، اظهار داشت: برنامه‌هایی تبیین شده زیاد است که در این مجال نمی گنجد. ولی مواضعی داریم به نام فصل پروانگی، برنامه راهبردی ۲۰ ساله به نام دولت مردم و برنامه چهار ساله دیگری به نام دولت اعتماد و برنامه نظام شایستگی در نظر گرفته شده که روش انتخاب مدیران است که هر کدام موارد از این برنامه ها بحث‌های لازم خود را می‌طلبد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 675536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟