کل کابینه دولت نتوانست مشکل مرغ و تخم مرغ  را حل کند

به گزارش رکنا، محمد علی پور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دولتی که می‌خواست مشکلات کشور را در 100 روز حل کند بعد از گذشت 8 سال آنچنان مدیریت کرده که در ماه‌های آخر مسئولیت خود، کل کابینه به کار گرفته می‌شود اما نمی‌تواند به تنهایی مشکل این روزها یعنی رفع صف‌های مرغ و تخم مرغ را حل کند.

وی افزود: مشکل اصلی کنونی به مدیریت کلان کشور برمی‌گردد چرا که تامین کالاهای اساسی همچون مرغ از وظایف دولت بوده که بودجه را در اختیار دارد، ضمن اینکه چندین وزارتخانه متکفل تامین نیازهای کشور هستند و دولت بانک مرکزی و بودجه را نیز در اختیار دارد.

نماینده مردم ماکو در مجلس تصریح کرد: دولت باید در ابتدای سال نیازها را برآورد کرده و اولویت بندی می‌کرد آن هم در شرایطی که از ابتدای تشکیل این مجلس پیوسته ضرورت پیگیری مشکلات را به دولت گوشزد کردیم و از آن خواستیم تا برنامه خود برای تامین کالاهای اساسی را ارائه دهد و حتی مشکلات توسط کمیسیون‌ها بررسی شده و به وزرا نیز انتقال داده شده بود.

علی پور افزود: وقتی در کشور 3 هزار و 500 واحد مرغداری با بهره مندی از ارز 4200 فعالیت دارند چرا با تامین مرغ و تخم مرغ مواجه هستیم؛ دولتی که فقط نام تدبیر را یدک می‌کشد هیچ تمشیتی برای رفع این مشکلات ندارد.

وی عنوان کرد: در اثر بی توجهی، کم لطفی و ناکارآمدی دولت دام‌ها به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 675109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟