مشارکت در انتخابات در سال 1400 چگونه باید باشد؟!

مشارکت و استقبال گسترده مردم در انتخابات سال آینده دغدغه‌ای جدی برای همه جریانات سیاسی کشور است، بنابراین با رسیدگی و کاهش مشکلات و مسایل مردم در این چند ماه باقی‌مانده می توان انتظار داشت که جامعه از این یأس و ناامیدی خارج شود و افکار عمومی به این تشخیص برسند که هر رأیی‌ داده می‌شود در سرنوشت‌ آنها اهمیت بسزا دارد. در واقع فقط در چنین شرایطی می‌توانیم به مشارکتی پرشور امید داشته باشیم. بررسی روزنامه‌ها، تارنماها و خبرگزاری‌های داخلی نشان می‌دهد که رسانه‌های داخلی به بررسی جنبه های مختلف انتخابات ریاست جمهوری پرداخته اند.

در این خصوص به منظور بازتاب دیدگاه‌ها و نظرات منعکس شده در رسانه‌های گروهی در این مجمل، مطالب مربوط به انتخابات ریاست جمهوری را گزیده‌وار انتخاب و گردآوری شده است.

مهمترین محورهای انتخاباتی از نگاه رسانه‌های اعتدالی، اصلاح‌طلب و اصولگرا

رسانه‌های اعتدالی در ۲۴ ساعت گذشته در یادداشت ها و تحلیل های خود انتخابات 1400 را از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار دادند و در مطالب خود محورهایی چون بی‌توجهی به برنامه‌محوری در انتخابات، وقتی مردم بدون آگاهی به انتخابات پرتاب می‌شوند، پلان آخر برای بازگشت به پاستور و اعلام نامزدی رسمی سعید محمد برای انتخابات ریاست جمهوری را برجسته ساختند. لزوم توجه به داشتن برنامه جامع برای انتخابات و اهمیت این مساله به لحاظ فراوانی بیشترین مطلب را از آن خود ساخته است و روزنامه ایران به این موضوع پرداخت، همچنین خبرگزاری خبرآنلاین از جمله مطبوعاتی بود که احتمال کاندیداتوری محمود احمدی نژاد بررسی کرد. پایگاه خبری تحلیلی انتخاب هم در خصوص اعلام نامزدی رسمی سعید محمد برای انتخابات ریاست جمهوری مطالبی را نوشت.

رسانه‌های اصلاح طلب اما در مطالبی نحوه آرایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان را مورد توجه قرار دادند و نحوه حضور جبهه اصلاحات ایران را در انتخابات ۱۴۰۰ بررسی کردند. روزنامه آرمان ملی در تیتری با عنوان اصلاح‌طلبان وگزینه‌های سخت انتخاباتی به این موضوع پرداخت. خبرگزاری برنا بر اهمیت همدلی آگاهانه در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاکید می کند و روزنامه ابتکار در تیتری با عنوان تشدید شکاف فقیر-غنی در برنامه دورخیزکنندگانِ ۱۴۰۰ به بررسی اقدامات برخی از کاندیداها پرداخت.

رسانه‌های اصولگرا نیز در این بازه زمانی در یادداشت ها و تحلیل های خود انتخابات 1400 را از منظرهای مختلف بررسی کردند و در مطالب خود محورهایی چون«مشارکت حداکثری» تشریفاتی نیست، انتخابات شاخصه مردم سالاری دینی است، جریان‌های سیاسی بذر ناامیدی نپاشند، انشقاق در صف اتحادی‌ها و کاندیداتوری سید حسن خمینی جدی شد؟، را برجسته ساختند. خبرگزاری فارس در مطلبی حضور مردم در انتخابات را باعث تقویت نظام و کشور دانست و نوشت: «مشارکت حداکثری» تشریفاتی نیست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

ایرنا

کدخبر: 672073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟