ایران به برجام پایبند باشد، آمریکا به توافق هسته ای باز می گردد

برجام و توافق هسته ای سه کشور اروپایی را وادار به برگزاری جلسه ای کرد و در پایان این نشست یک بیانیه ای صادر شدند.

به گزارش رکنا، وزیران خارجه آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از کاهش تعهدات هسته‌ای توسط جمهوری اسلامی، از ایران خواستند به برجام پایبند بماند. سه کشور اروپایی و آمریکا تاکید کردند در صورت بازگشت ایران به تعهدات برجامی، ایالات متحده نیز به توافق هسته‌ای بازمی‌گردد.

فرانسه، انگلیس و آلمان با صدور بیانیه‌ مشترکی نوشتند: درخصوص ایران سه کشور اروپایی و ایالات متحده منافع اساسی خود در خصوص حفظ نظام عدم اشاعه هسته‌ای را به اشتراک گذاشتند. در این خصوص سرانجام برجام دستاوردی در دیپلماسی چندجانبه بود. سه کشور اروپایی از عزم ایالات متحده برای بازگشت به دیپلماسی و ازسرگیری گفت‌وگوهای عمیق و قابل‌اتکا بین تروئیکای اروپا و آمریکا استقبال کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: سه کشور اروپایی بر هدف مشترک خود مبنی بر بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهداتش ذیل برجام تاکید کردند. آنتونی بلینکن تاکید داشت که مطابق با گفته‌های جو بایدن، اگر ایران به پایبندی دقیق تعهداتش ذیل برجام بازگردد، ایالات متحده نیز همینکار را خواهد کرد و حاضر است که در این خصوص به گفت‌وگو با ایران مشغول شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 662902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟