حجم ویدیو: 3.61M | مدت زمان ویدیو: 00:00:33

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در حاشیه دومین جشنواره ملی ایده پردازی شهید نامجو نزاجا که صبح یکشنبه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، با اشاره به توانمندی نیروی زمینی ارتش در حوزه توپخانه، راکت اندازها و راکت‌ها به خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون که با شما صحبت می‌کنم یگان موشکی نزاجا در یکی از مناطق کشور در حال تست موشک با برد ۳۰۰ کیلومتر هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: این موشک در رده برد متوسط نزاجا است که امروز به لحاظ دقت و قدرت این اندازه‌گیری می‌شود.

سرتیپ حیدری در خصوص مختصات عملیاتی این موشک گفت: این موشک از قابلیت‌های نقطه زنی، هوشمندی و اتوماسیون برخوردار و آماده دفاع از مرز و بوم جمهوری اسلامی ایران را در شرایط جوی مختلف دارا می باشد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا تسلیحاتمان در این حوزه اولا هوشمند و ثانیا از قابلیت اتوماسیون برخوردار باشند و ثالثا نقطه زن باشند.

28 طرح لبیک در دستور کار نیروی زمینی ارتش است

سرتیپ کیومرث حیدری صبح یکشنبه در دومین جشنواره ملی ایده‌پردازی شهید نامجو نزاجا در ستاد فرماندهی این نیرو اظهار کرد: امروز نیروی زمینی ۲۸ طرح لبیک را که هر کدام جامعه هدف خود را مدنظر دارد، در دستور کار قرار داده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروی زمینی در راستای حرکت بر مرز علم و دانش و رسیدن به جایگاه دانش‌بنیان تلاش می‌کند، افزود: این جشنواره توسط دفتر مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی زمینی در راستای تقدیر از نخبگان و ایده‌پردازان نزاجا برگزار شده است.

حیدری گفت: نیروی زمینی ارتش امروز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری و ایده‌پردازان نخبه، متناسب با نیاز عملیاتی امروز تلاش می‌کند تا یگان‌ها را از تحرک و کارآمدی لازم جهت مقابله با تهدیدات نوین آماده کند.

وی با بیان اینکه برای جنگیدن و دفاع اثربخش از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید به انواع علوم مجهز شد، گفت: طبق یکی از طرح‌های لبیک در نیروی زمینی، توجه ویژه‌ای به کارکنانی که دارای ایده های نو و مخترع و منشاء حرکات جدیدی هستند، کردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: همچنین با دانشگاه‌های کشور ارتباط علمی برقرار کردیم و امروز در جشنواره شهید نامجو با طرح لبیک یا امام باقر(ع) به تمام کسانی که در بعد علم و اختراعات با نیروی زمینی همکاری داشتند، ادای احترام کردیم.

امیر حیدری گفت: ما ۲۸۶۰ مقاله در زمینه علوم نظری، صنعتی، تحقیقاتی و فناوری که همه در لبه دانش بودند، را جمع آوری کردیم و از بین آنها تعدادی را به عنوان نقطه ایده‌های برتر پذیرفتیم و تلاش می‌کنیم این ایده‌ها را در بخش دفاعی نیروی زمینی وارد عمل کنیم و از این ایده‌ها بهره‌مند شویم.

دومین جشنواره ملی ایده پردازی و نمایشگاه دستاوردهای علمی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه با حضور دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، سرتیپ محمد حسین باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح، سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش، سرتیپ دوم بهروز دولتشاهی رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم شهرام حسن نژاد فرمانده یگان پهپاد حضرت ولیعصر (عج) نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم علی اوجاقی فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) و جمعی از فرماندهان و محققان نیروی زمینی ارتش در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟