قالیباف برای دیدار با پوتین باید تست کرونا بدهد

به گزارش رکنا، به نقل از همشهری قالیباف قرار است به‌زودی عهده‌دار انتقال پیامی رسمی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شود که تا پیش از این در حیطه کاری دیپلمات‌های ارشد نظام و یا حداقل مسئولانی بوده است که در حوزه دیپلماسی نقش‌آفرین بوده‌اند.

یک منبع آگاه دراین‌باره گفت: اگرچه پیش‌تر رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه در سفر اخیرش به تهران و در دیدار با رئیس مجلس از محمدباقر قالیباف برای سفر به روسیه دعوت به عمل آورده بود. قرار بود این سفر در اواخر آذرماه انجام شود اما به‌دلیل تغییر سطح دیدار قالیباف در سفر به مسکو، این برنامه در روز آخر لغو شد. آنطور که در خبرهای غیررسمی آمده است، علت تعویق در انجام سفر قالیباف به روسیه، قطعی‌نشدن زمان ملاقات با پوتین بوده است.

قالیباف تست کرونا می دهد

با توجه به روند مرسوم دیدارهای پوتین و احتیاط‌های خبرساز او در حفظ سلامتی‌اش، دیدارکننده رئیس‌جمهور روسیه باید ۱۵‌روز در قرنطینه بماند. به همین دلیل پیشنهاد داده شده که قالیباف در تهران و در فرودگاه روسیه آزمایش کرونا بدهد که آنها نیز این موضوع را پذیرفته‌اند. به هرروی، قالیباف به‌زودی عازم مسکو می‌شود و در مقام رئیس مجلس، قبای واسطه‌گری روابط میان تهران و مسکو را هم بر تن خواهد کرد؛ قبایی که حکایت از فعالیت بیشتر و پردامنه‌تر او در عالم سیاست داخلی و خارجی ایران دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟