ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان در کشور / نوبخت خبر داد

محمد باقر نوبخت یکشنبه شب در حاشیه سفر به آذربایجان غربی  اظهار کرد: هم اکنون ۱۱۰ هزار مسکن ویژه محرومان در حال احداث است که تاکنون ۴۵ هزار واحد تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه در این سفر علاوه بر افتتاح دو هزار واحد مسکونی زلزله‌زدگان هزار واحد مسکن روستایی نیز به بهره برداری می‌رسد، افزود: همچنین احداث سه هزار واحد مسکن روستایی استان کلنگ زنی می‌شود.

نوبخت با اشاره به صرف پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در زمینه احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد: از ابتدای فعالیت دولت ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، برای احیای دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری شده با اینکه منابع مالی دولت محدود است ولی خوشبختانه مشکلی از نظر مالی برای تکمیل پروژه‌ها نداریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره زمینه سازی برای اتمام ۳۶ طرح زیربنایی استان آذربایجان غربی در این سفر دو روزه که با صرف اعتباری بالغ بر هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است، اظهار کرد: در شش ماه آینده قبل از اتمام فعالیت دولت اعتباری بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان به این طرح‌ها تزریق می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای اتمام ۲۲ طرح تولیدی مهم در استان آذربایجان غربی که با صرف اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال اجراست، گفت: تمام تلاش برای اتمام این طرح‌ها توسط را به کار خواهیم گرفت با اتمام این طرح‌ها زمینه اشتغال ۹۵۰ نفر در استان فراهم می‌شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی وضعیت طرح‌های احیای دریاچه ارومیه و وضعیت اعتباری استان یکشنبه شب وارد ارومیه شد.

با حضور محمدباقر نوبخت روز دوشنبه شورای برنامه ریزی و توسعه برگزار و تفاهم نامه مربوط به احداث سه هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن برای محرومان امضا و پروژه‌های جهش تولید استان منعقد می‌شود.

سفر به قطور و افتتاح ۲ هزار واحد مسکن روستایی برای زلزله زدگان قطور، حضور در پیرانشهر و بازدید از تونل انتقال آب هم در برنامه سفر نوبخت قرار دارد.

مهمترین پروژه استان طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه است که سالانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب از سد کانی سیب آب به دریاچه هدایت خواهد شد و در برنامه بازدید دکتر نوبخت قرار دارد.

بازدید از بیمارستان فوق تخصصی زنان، تالار بزرگ ارومیه، ستاد دانشگاه واقع در باغ رضوان، حضور در روستای آلمان آباد و کلنگ زنی سه هزار واحد ذکر شده به همراه افتتاح یک هزار واحد مسکونی جدید دیگر انجام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 656904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟