هدیه دادن به نمایندگان مجلس ممنوع ! + تعریف هدیه

به گزارش رکنا، سمیه محمودی در تشریح دستورکار امروز(چهارشنبه ) کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با موضوع طرح اصلاح قانون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس که با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رییس مجلس، اظهارکرد: ماده ۳ این طرح بعد از بحث و بررسی‌های صورت گرفته در روز گذشته و امروز به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: طبق این ماده دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم به همراه سه دستگاه مستثنی شده از دادن هدیه به نمایندگان ممنوع شدند.

محمودی افزود: همچنین نمایندگان نیز نباید هیچ هدیه‌ای از سوی دستگاه‌ها دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به تعریف هدیه در این قانون اظهار کرد: هرگونه مال، امتیاز، تخفیف در کالا و خدمات و اعطای تسهیلات مازاد یا خارج از ضوابط قانونی در این قانون تحت عنوان هدیه محسوب می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقرر شد هر نماینده‌ای که اقدام به دریافت هدیه از دستگاهی کرد باید این موضوع را در سامانه رسمی مجلس به ثبت برساند که در غیر این صورت تخلف کرده و مشمول مجازات ماده ۶ هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌شود لذا این موضوع خود نوعی بازدارنگی در دریافت هدایا ایجاد می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 645991 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟