"هدیه ویژه" بن‌سلمان به بایدن برای تلطیف روابط

به گزارش رکنا، منبع دیپلماتیک بسیار آگاه به روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" اعلام کرد که شاهزاده "محمد بن‌سلمان" از دو هفته پیش به شخصیت‌هایی در کمپین "جو بایدن" به صورت جدی اعلام کرده که آماده است این‌بار هدایای سیاسی بسیار باارزش تقدیم کند که در صورت تصمیم بایدن به قبول آن، بنای روابط متعادل با دولت جدید آمریکا می‌شود.
به نظر می‌رسد یکی از این هدایا، که طبق افشاگری‌ها، بسیار جنجال برانگیز شده، مربوط به تسهیل شرایطی برای امتیازات‌دهی در پرونده یمن به منظور پایان دادن به جنگ در این کشور باشد. گسترش تحقیقات در پرونده قتل "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار منتقد و محاکمه برخی کله‌گنده‌ها یکی دیگر از این هدایا است.
به نظر می‌رسد بسته هدایای بن‌سلمان دربردارنده این پیام است که این شاهزاده جوان که روابطی دوستانه با دموکرات‌های آمریکا ندارد، نمی‌خواهد به روند عادی‌سازی در دوران "دونالد ترامپ" که دوران ریاست‌جمهوری‌اش رو به پایان است، بپیوندد.
به نظر می‌رسد هدف در اینجا اشاره به آمادگی‌اش برای عادی‌سازی با اسرائیل است با توجه به اینکه این اقدام سعودی می‌تواند به عنوان یک هدیه بزرگ به دولت بایدن در نظر گرفته شود.
هنوز مشخص نیست که دولت بایدن علاقه‌مند به قبول هدایای بن‌سلمان است یا خیر.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643431 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟