ادعا تازه آمریکا برای حمله سایبری علیه ایران

به گزارش رکنا، مقاماتی که به دلیل حساسیت این عملیات نخواستند نامشان فاش شود گفتند {مدعی شدند}:اقدام علیه هکرهای ایرانی شاغل در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اندکی پس از آن صورت گرفت که آن‌ها دو هفته پیش عملیاتی را آغاز کردند که در آن خود را به عنوان یک گروه راست افراطی معرفی کرده بودند و ایمیل‌های تهدیدآمیزی را به رای دهندگان آمریکایی ارسال می‌کردند و همچنین ویدیویی را با هدف کاهش اعتماد به انتخابات در روند رای گیری منتشر کرده بودند.

ژنرال پل ناکاسون ، که فرماندهی سایبری NSA و ارتش را رهبری می کند، روز سه شنبه به هیچ عملیات خاصی نپرداخت اما در مصاحبه با خبرنگاران گفت که "در عمل بسیار مطمئن است" طی چند هفته گذشته و چند ماه گذشته جلوی اقدامات دشمنان گرفته شد برای اطمینان از اینکه آنها دخالتی در انتخابات ما نخواهند کرد.

ناکازون گفت که NSA ایرانیان را تحت نظر داشت تا آن هنگامی که گرفتار نشدند و با غافلگیری بازی را با آن‌ها شروع کنیم.

وی گفت: "ما مهره بسیار بسیار خوبی داشتیم که تعدادی از بازیگران سعی داشتند با آن بازی کنند."

"ما هشدارهای اولیه را ارائه دادیم و [آنها را بسیار دقیق دنبال می‌کردیم].

ما از عملیات آنها غافلگیر و متعجب نشدیم. "

جان راتکلیف ، مدیر اطلاعات ملی ، 27 ساعت پس از عملیات هکرهای ایرانی با ارسال ایمیل‌هایی، یک کنفرانس خبری برگزار کرد و ایران را مسئول این عملیات اعلام کرد - که سریعترین انتساب عمومی از این قبیل در تاریخ ایالات متحده است.

ناکاسونه تأکید کرد که کار این آژانس‌ها پس از انتخابات میان دوره‌ای 2018 آغاز شده و در هفته‌های پس از روز انتخابات و تا زمان تأیید نهایی آرا ادامه خواهد داشت. وی روز سه شنبه در تماس با خبرنگاران گفت: "این فقط آغاز است." "ما برای روزهای آینده آماده خواهیم بود."

ناکاسون خاطرنشان کرد که سطح هدف گیری خارجی‌ها در انتخابات ایالات متحده کمتر از دو سال پیش بود. وی گفت: "من آن سطوحی را که در سال 2018 دیده بودم را دیگر نمی بینم." همچنین بازیگران خارجی بیشتری هستند که توانایی و قصد تأثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده را دارند ، "بنابراین ما همکاری و فعالیت‌های خود را گسترش داده‌ایم."

وی گفت ، تفاوت عمده دیگر این انتخابات با انتخابات میان دوره‌ای، مدت میزان هماهنگی بین خود آژانس‌های ایالات متحده و بین آن آژانس ها با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی ، شرکت های بخش خصوصی ، دانشگاه‌ها، گارد ملی و شرکای خارجی است. به گفته وی، همه اینها باعث امنیت بیشتر انتخابات در برابر مداخلات خارجی شده است.

ناکازون گفت NSA و Cybercom به دنبال نشانه‌هایی بودند که نشان می‌داد به ویژه روسیه در تلاش است تا همچون سال 2016 آن نمایشنامه‌ را دوباره تکرار کند ، زمانی که ایمیل های دموکرات را هک و لو داد ، کنوانسیون حزب را به هم زد و نامزد آن، هیلاری کلینتون را تضعیف کرد.

وی گفت: "ما به طور واضح به دنبال آن‌ها بوده‌ایم تا مانع کار آنها شویم."

ناکاسونه گفت که او لزوماً عملیات سایبری نظامی را به عنوان یک عامل بازدارنده نمی‌داند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 629813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟