باید ایرانی‌ها را به صورت مخفیانه و خاموش ترور کنیم

به گزارش رکنا، رویترز نوشت: دو تن از مقام‌های سابق اطلاعاتی دولت باراک اوباما، رقبای تصدی پست مدیر اطلاعات ملی یا سیا در دولت بایدن هستند.

مایکل مورل که در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ معاون مدیر سیا بود و آوریل هینز که معاون مدیر سیا و همچنین معاون مشاور امنیت ملی آمریکا بود، دو گزینه پست‌های مدیر سیا و امنیت ملی آمریکا در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا هستند.

نگرانی برخی از نمایندگان دموکرات

برخی از نمایندگان دموکرات نگرانی خود را بابت انتخاب احتمالی این دو فرد در دولت بایدن ابراز کرده‌اند چون می‌گویند، این دو زمانی در امنیت ملی و سیا بودند که از روش‌های بازجویی پیشرفته علیه مظنونان تروریستی استفاده شده که کمیته اطلاعات سنا این روش‌ها را شکنجه دانسته است.

اخیرا گفت وگویی از مایکل مورل گزینه احتمالی جو بایدن برای ریاست سازمان سیا با چارلی رز مجری مشهور شبکه سی بی‌اس منتشر شده که وی می‌گوید ما برای ایجاد هزینه برای ایرانی‌ها باید آنها را به صورت مخفیانه به قتل برسانیم. در بخشی از این گفت‌وگو مایکل مورل می‌گوید: «ما باید ایرانی‌ها و روس‌ها را وادار کنیم که بهای حضورشان در سوریه را بپردازند.»

مجری شبکه سی بی‌اس از او می‌پرسد: «خوب، چطور ما آنها را وادار می‌کنیم که بهای حضورشان را بپردازند؟ با کشتن روس‌ها و ایرانی‌ها؟ و مایکل مورل می‌گوید: بله اما صورت مخفیانه ، قرار نیست کسی را خبردار کنیم یا در پنتاگون بیانیه بدهیم که ما این کار را کرده‌ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
مشرق

کدخبر: 627514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟