ترامپ بعد از ترک کاخ سفید چه کار می کند؟

به گزارش رکنا ، ترامپ زمانی که زندگی اش قبل از ورود به سیاست را یادآوری می کرد همیشه این جمله را به زبان می آورد«داشتم عالی زندگی می کردم».

ممکن است عشق و علاقه شدیدش به بازی گلف او را به زمین سبز گلف به شکل گسترده تری بکشاند. روز شنبه زمانی که شبکه های تلویزیونی آمریکا داشتند شکست وی را در انتخابات اعلام می کردند او در باشگاهش در ایالت«ویرجینا» به سر می برد.

در سایه چهار سال گذشته یک سناریو را نمی توان به راحتی تصور کرد:خروج مخفیانه و ناپدید شدن از دیده ها.

بازگشت به تلویزیون

در این دوره انتقالی تلویزیون می تواند دونالد ترامپ را بار دیگر به بازگشت به صفحه کوچکش وسوسه کند.

اگر نام وی در دهه ها هشتاد و نود به عنوان یک قطب املاک و مسکن مشهور بود اما برنامه «تازه کار» اجازه داد وی به همه خانه های آمریکایی وارد شود.

ترامپ تولید کننده و شرکت کننده در این برنامه تلویزیونی واقعی بود که از سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ پخش شد. وی توانست خودش را به عنوان تاجری قوی و جذاب ارائه کند.

در اتاق بزرگ کنفرانس ها در برج ترامپ قطب املاک و مسکن کاندیداهایی را مورد استقبال قرار می داد که بسیاری از آنها را با این جمله که مشهور شد، چشم پوشی می کرد:« تو اخراجی». در مناسبت های مختلف از زمان رسیدنش به کاخ سفید از جایگاه شبکه تلویزیونی خبری «فاکس نیوز» انتقاد می کرد که به اندازه کافی«ترامپی» نیست.

چند ماه پیش در توئیتی نوشت:«تماشاگران اکنون یک جایگزین می خواهند. من نیز هم».

سال ۲۰۲۱ می تواند فرصت آغاز باشد یا از طریق ایجاد یک شبکه جدید(ولی سرمایه اولیه بسیار زیاد و سنگین خواهد بود) یا از طریق یک شبکه که اکنون «دوست» است مانند«وان امریکا نیوز» و «نیوز مکس تی وی».

دادگاه ها

به محض آن که کاخ سفید را ترک کند چشم انداز قضایی دونالد ترامپ ممکن است بسیار تیره و تار شود.

در نیویورک وی هدفی برای دو تحقیق قضایی است که هر کدام از انها می تواند منتهی به پیگرد وی شود.

تحقیق اولی جنایی است و«سایروس وانس» دادستان منهتن آن را آغاز کرد و هدف از آن تحقیق درباره کلاهبرداری مالیاتی احتمالی،کلاهبرداری در عرصه بیمه و دستکاری حساب و کتابهاست.

تحقیق دوم مدنی است و «لیتیتیا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک آن را آغاز کرد و تلاش می کند که مشخص کند آیا گروه ترامپ درباره حجم دارایی ها خود برای دستیابی به وام و مزایای مالیاتی دروغ گفته است یا نه؟

همچنین ممکن است که تدابیر قضایی دیگری نیز علیه وی سر برآورد.

وسوسه های عمومی سال ۲۰۱۴

به رغم آن که ترامپ نتوانست بر خلاف سه رئیس جمهور قبل از خود یعنی «باراک اوباما»،«جورج دبلیو بوش» و «بیل کلنتون» برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری موفق شود اما او به شکست در صندوق های رای همانطور که نظرسنجی ها پیش بینی کردند توجهی نمی کند.

در انتخاباتی که شاهد مشارکت گسترده و شکست رکوردها شد ترامپ ۷۰ میلیون رای در مقابل ۷۴ میلیون رای جو بایدن به دست آورد و در نهایت وی تمایل دارد در قلب و کانون حوادث باقی بماند.

به همین دلیل به لحاظ نظری هیچ چیزی نمی تواند جلوی وی را بگیرد که بار دیگر یعنی چهار سال بعد شانس خود را امتحان کند.

به موجب قانون اساسی آمریکا یک فرد نمی تواند بیش از دو دوره پشت سر هم در قدرت بماند ولی به او بعدا اجازه داده می شود که یک دوره دیگر در قدرت بماند.

فقط یک نفر توانست در چنین شرایطی رئیس جمهور شود و او «گروفر کلیولند»است و توانست این کار را اواخر قرن نوزدهم انجام دهد. وی در سال ۱۸۸۴ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و در سال ۱۸۸۸ شکست خورد اما بار دیگر در سال ۱۸۹۲ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

البته علاوه بر موانع سیاسی بی شمار که باید بر آنها غلبه کرد مساله سن و سال نیز برجسته می شود.

گروفر کلیولند در دور دوم ریاست جمهوری اش ۵۶ سال داشت اما ترامپ تا آن زمان ۷۸ ساله خواهد شد.

«مک میلوانی»فرستاده ویژه کنونی رئیس جمهور به ایرلند شمالی به صراحت درباره این ایده روز پنجشنبه هفته گذشته سخن گفته بود. وی گفت:« به وضوح پیش بینی می کنم که رئیس جمهور در سیاست باقی بماند و بر این باورم که وی یکی از کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ باشد».

بازگشت به همان راه؟

رئیس جمهور چهل و پنجم آمریکا با لحنی تحریک آمیز و مسخره کننده که وی دوست دارد،چندین «مسیر» برای زندگی اش در ماه های اخیر ذکر کرد.

در ماه ژوئن در کاخ سفید با لحن طنزآلود از امکان سفر زمینی به همراه«ملانیا» همسرش سخن گفت. وی همچنین گفت:« شاید به همراه بانوی نخست به نیویورک بروم. فکر کنم یک خانه سیار بخرم و با بانوی اول سفر کنم».

چند روز پیش نیز در یکی از گردهمایی های انتخاباتی در ایالت«پنسیلوانیا» در حرکتی رمانتیک لحظه ای درنگ کرد تا علاقه خود به کامیون هایی که در دوردست پارک کرده بودند را ابراز کند.

وی گفت: کامیون های زیبایی هستند!فکر می کنید می توانم یکی از آنهارا سوار شوم و بروم؟من این را دوست دارم،کاری ندارد جز آن که رانندگی کنی و بزنی به جاده».

در سفری به «ذی ویلیج»بزرگترین مجتمع بازنشسته ها در «فلوریدا» از یک گزینه امن تر سخن گفت. وی گفت:« می روم روستا. فکر بدی نیست. روستا را خیلی دوست دارم!»

یک گزینه افراطی تری نیز وجود دارد.

چند هفته پیش گفت«احساس می کنم حالم بد شود»؛این را در اشاره به تحقیری گفت که بر این باور بود در صورت شکست از رقیبش یعنی«جو خواب آلود»احساس خواهد کرد. و به این نتیجه رسید که «شاید مجبور شوم کشور را ترک کنم».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 625186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟