پیام سخنگوی وزارت خارجه ایران به مردم آمریکا + فیلم
حجم ویدیو: 10.47M | مدت زمان ویدیو: 00:01:25

به گزارش رکنا ، سیدعباس موسوی در این پیام خطاب به مردم آمریکا گفت: دنیا صدای مظلومیت شما را شنیده و کنار شما ایستاده است. رژیم آمریکا خشونت و قلدری را همزمان در داخل و خارج از ایالات متحده دنبال می کند. از صحنه های خشونت باری که این روزها پلیس آمریکا در پیش انظار مردم جهان خلق می‌کند و بی محابا و با حد اکثر خشونت مردمی را که به صورت مسالمت آمیز خواستار احترام و توقف خشونت هستند سرکوب می‌کند ، بسیار متاسفیم.

وی به دولت و پلیس آمریکا نیز گفت: خشونت ها علیه مردم خود را متوقف کنید و بگذارید آنها نفس بکشند.

موسوی از اجرایی شدن قانون اعطای تابعیت از طریق مادر ایرانی به فرزندانش ابراز خشنودی کرد و گفت: این موضوعی بود که باید اجرایی و عملیاتی می‌شد .

مقامات افغانستان اگر مدرکی درباره حادثه اتباع افغان دارند بفرستند

سخنگوی وزارت خارجه همچنین به سفر اخیر معاون وزیر خارجه ایران به افغانستان و دیدار او با مقامات سیاسی و غیرسیاسی مقامات افغانستان اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر به توافقاتی دست پیدا کردیم و قرار شد که اگر آنها سوء تفاهم و یا مدرکی در ارتباط با اتفاق رخ داده در مورد اتباع افغانی در منطقه هریرود داشتند ، بفرستند تا جمهوری اسلامی آن را بررسی کند .

وی بار دیگر تاکید کرد: این اتفاق ناگوار در خاک ایران رخ نداده است و نیروهای مرزبانی ایران در آن دخالتی نداشته‌اند .

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ادعای برخی از مقامات آمریکایی مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی آمریکا گفت : ما هر گونه دخالت در امور داخلی آمریکا را رد می کنیم ولی نمی‌توانیم در برابر اتفاقات رخ داده در آمریکا ابراز تأسف و نگرانی نکنیم .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 572951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟