پومپئو : شواهد نشان می دهد که کرونا از آزمایشگاه های چین آمده است

به گزارش رکنا، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفته های دونالد ترامپ درباره نشات گرفتن ویروس کرونای جدید از آزمایشگاه های چین را تکرار کرده است.

به گفته آقای پومپئو، کارشناسان بر این باورند که این ویروس ساخته دست بشر است.

آقای پومپئو یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت: "شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد این ویروس از آزمایشگاهی در ووهان آمده است."

شهر ووهان در چین کانون اولیه شیوع ویروس کرونا بود.

مایک پومپئو گفت: "تا به اینجا بهترین کارشناسان بر این باورند که این ویروس ساخته بشر است. دلیلی ندارم که این گفته را باور نداشته باشم."

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا نیز پنجشنبه گذشته با مطرح کردن این اتهام، از رویکرد چین نسبت به این همه گیری انتقاد کرده بود.

سخنان آقای ترامپ در حالی مطرح شد که چند ساعت قبل از او دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی، دست ساز بودن ویروس کرونای جدید را رد کرده بود.

هفده سازمان اطلاعاتی نظامی و غیرنظامی آمریکا زیر نظر این دفتر فعالیت می کنند.

آقای پومپئو در پاسخ به سوال شبکه ای بی سی درباره گزارش مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: "من گزارش جامعه اطلاعاتی را دیده ام و دلیلی وجود ندارد که بگویم آنها اشتباه می کنند."

واکنش چین به اتهام آمریکا

همزمان،‌ خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از منابع اطلاعاتی در آمریکا گزارش کرده است چین به عمد سعی کرد وخامت اوضاع در ووهان را مخفی کند تا بتواند از فرصت ایجاد شده برای انبار کردن تجهیزات پزشکی و بهداشتی بهره ببرد.

دولت چین با انتقاد از دولت آمریکا، این اتهام ها را سیاسی توصیف کرده و کارنامه خود در مقابله با همه گیری ویروس کرونا را موفق تر از عملکرد آمریکا ارزیابی کرده است.

کرونا در آمریکا

به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز در آمریکا، تاکنون حدود سه و نیم میلیون بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان شناسایی شده اند و حدود ۲۴۶ هزار نفر نیز قربانی این همه گیری شده اند.

آمریکا با نزدیک به یک میلیون و ۱۵۵ هزار مبتلا به کووید-۱۹ بیشترین تعداد بیمار را دارد.

بیشتر از ۶۷ هزار نفر در آمریکا قربانی این بیماری شده اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564776 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟