روحانی از جزئیات آزاد شدن سهام عدالت گفت

به گزارش رکنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آیین آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت‌خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت:امسال برای ما سال بسیار مهمی است؛ سالی که از یک طرف تحریم و از یک طرف توطئه‌های دشمنان و از طرف دیگر کرونا را داریم. اما باید امسال را در عمل تبدیل کنیم به سال جهش تولید و همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند امسال باید یک اقدام ویژه‌ای در بخش تولید اعم از کشاورزی، صنعت، خدمات و ... انجام دهیم.

او افزود: امسال دست به دست هم می‌دهیم تا سال، سال جهش تولید باشد و دشمنان ما هم بداند که این ملت قدرتمند در برابر توطئه آن‌ها تسلیم نخواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال شرایط ما به دلیل این ویروس کمی سخت است، تاکید کرد: در این روز کارگر احساس می‌کنم که عده‌ای از کارگران و فعالان اقتصادی ما در فشار و مضیقه هستند؛ در کنار همه این سختی‌ها قدم‌های بسیار خوبی را هم امسال شاهد هستیم مانند گزارشی که دیروز بانک مرکزی از وضع پس‌انداز مردم در بانک‌ها داد نشان می دهده که وضع اقتصادی مردم رشد داشته است.

روحانی ادامه داد: در بورس هم شاهد یک تحول و رشد بی نظیر بودیم و بیشتر مردمی که در بورس فعال هستند سود فرآوانی به آنها رسیده است. همچنین طرح‌های بسیار مهمی در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو به بورس عرضه خواهد شد.

آزاد شدن سهام عدالت برای مردم بسیار مهم است

حسن روحانی با اشاره به آزاد سازی سهام عدالت افزود: آ‌نهایی که دارای سهم یک میلیون تومانی هستند اگر بخواهند سهام خود رادر معرض فروش قرار دهند رقم قابل ملاحظه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد و آنهایی هم که بخواهند نگه دارند سود خوبی شامل حال آنها می‌شود. این قدم مهمی بود که با دستور رهبرمعظم انقلاب برداشته شد.

امسال در برخی از کالا‌ها تقریبا خودکفا هستیم

رئیس جمهور گفت: برای پنجمین سال در گندم خودکفا شدیم. همانطور که شاهد بودید تولید گندم و کلزا از سال ۹۲ چند برابر شده است.

او افزود: ۲۴ سد در غرب کشور در دولت تدبیر و امید افتتاح و تکمیل شده و شرایط مناسبی برای فعالیت و تولید ایجاد شده است.

مردم دیگر به دنبال ثبت نام برای بیمه بیکاری نیستند

روحانی در ادامه با بیان اینکه در حد توان خود پشتیبان مردم هستیم و مردم باید بدانند که تنها نیستند، گفت: همه ارکان کشور و همه خیران در این ماه رمضان خدمت می کنند .

او افزود: در این چند روز که فعالیت اقتصادی آغاز شده، وزیر کار اعلام کرد آنهایی که برای بیمه بیکاری ثبت نام می کردند دیگر به دنبال ثبت نام نیستند و این خبر خوشحال کننده ای است.

روحانی تاکید کرد: برای ما روشن نیست که چه زمانی ویروس کرونا تمام خواهد شد و پایان این بیماری مبهم است ، از رهبران کشورهای دیگر هم در خصوص اتمام این بیماری پرسیدم آنها هم اظهار بی اطلاعی کردند.

رئیس جمهور گفت: آمار مبتلایان و بستری شدگان تا شب گذشته نزولی و رو به کاهش است.

او با اشاره به سوال رهبران دیگر کشورها که آیا تخت و تجهیزات برای این بیماری به اندازه کافی دارید؟ گفت: در حال حاضر در کشور ما بخش اعظم تجهیزات خالی است و با وجود شرایط سخت امروز اما برای حل این مسئله امید داریم.

روحانی در پایان افزود: به دنبال حفظ نشاط مردم هستیم و امیدواریم به عید فطر که می رسیم روحیه مردم حفظ و مشکلات حل شده باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟