توضیحات روحانی درباره  هزینه‌های درمان بیماران کرونایی

به گزارش رکنا ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا که صبح امروز (شنبه ۹ فروردین) با تبریک روز پاسدار و سالروز ولادت امام حسین(ع) ، اظهار کرد: همه اعیاد مردم عیدی های با برکتی را به عزیزانشان می‌دهند. امسال عیدی مردم، عیدی بزرگتری است و همکاری که مردم برای عبور از این مشکل انجام می‌دهند، به نظر من بالاترین عیدی است که پرداخت می‌شود.

او افزود: این چند روز که مردم گرفتار این بیماری بودند، پایه‌های بهداشتی و درمانی کشور چنان مستحکم است که اگر بخواهد چند هفته طولانی شود و اوج هم بگیرد، بیمارستان‌ها و پزشکان ما این آمادگی را برای درمان و رسیدگی بیماران دارند.

روحانی گفت: ما جزو کشورهایی نیستیم که بیماران ما در سالن بیمارستان و راهروها افتاده باشند و خداروشکر مثل کشورهایی نیستیم که نعش‌های فوت شدگان انقدر زیاد باشد که آنها را در کامیون‌های یخچال‌دار بریزند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: خداروشکر همانند کشورهایی نیستیم که بیماران ما در پیاده‌رو و چمن بیمارستان افتاده باشند. مثل آن کشورهایی نیستیم که مواد غذایی‌شان فقط بین ۸ تا ۱۰ صبح موجود باشد. امروز ۹۰ درصد هزینه های درمان بیماران کرونایی را دولت و بیمه می‌دهد و ببینید در کشورهای مختلف از تست اولیه ۱۳۰۰ دلار و ۱۵۰۰ دلار را از افراد می‌گیرند و همچنین برای بستری شدن و آی‌سی‌یو رقم‌های بسیار بالا دریافت می‌کنند.

رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: این زیربنایی که در کشور ما ایجاد شده امروز برای تمامی مردم جهان روشن‌تر می‌شود، ملت ما باید به کار، برنامه و خادمان خود ببالد زیرا همه تلاش کرده‌اند. امروز به راحتی تمام مردم یکپارچه شدند؛ وحدت، اتحاد و برادری سراسر جامعه ما را فرا گرفته است و کمتر انسان‌هایی هستند که دنبال ایرادگیری و مچ گیری باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟