جزئیات لانه های جاسوسی آمریکا در منطقه

به گزارش رکنا، هنگامی که دانشجویان خط امام خمینی (ره) سفارت آمریکا در تهران را در تاریخ 4 نوامبر 1979 تحت کنترل گرفتند، غرب و در راس آن آمریکا حمله ای وحشیانه علیه ایران آغاز کردند تا چهره انقلاب اسلامی را به سبب این اقدام انقلابی دانشجویان هوشیار که بسیار زود متوجه نقش مخرب و خبیثانه لانه جاسوسی آمریکا در مبارزه با انقلاب اسلامی شده بودند، خدشه دار کنند.

امام خمینی(ره) در آن زمان این اقدام دانشجویان انقلابی را 'انقلابی دوم' توصیف کرد و بدین ترتیب اقدام دانشجویان را مورد تایید قرار داد. از آن زمان به بعد سفارتخانه آمریکا در ایران به 'لانه جاسوسی' شهرت یافت. این توصیف نه تنها بر سفارت آمریکا در ایران بلکه بر تمام سفارتخانه های این کشور در جهان منطبق است. این لانه های جاسوسی در واقع شاخه های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در جهان هستند.

به رغم آنکه نمی توان عملیات تروریستی و جنایتکارانه و کودتاهای نظامی خونینی را که لانه های جاسوسی آمریکا در جهان علیه ملت ها و دولتهای دموکرات و منتخب مردمی انجام دادند، نادیده گرفت؛ اما ما اینک دو اقدام خطرناک اخیر در منطقه را مرور خواهیم کرد که حاکی از دخالت های آشکار امریکا در امور کشورهای منطقه است.

جنایت ترور بزدلانه ای که نیروهای تروریست آمریکایی علیه شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس و همراهان شهید آنها در مرکز بغداد مرتکب شدند، با برنامه ریزی وطراحی سفارت آمریکا در بغداد بوده است؛ این سفارت پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد به یک پایگاه نظامی تبدیل شده است. چنانکه هواپیماها ازاین سفارتخانه به پرواز درمی آمدند و در این سفارتخانه به زمین می نشستند و نظامیان و تجهیزات نظامی را از خارج عراق منتقل می کردند بدون آنکه مقامات عراقی نظارتی بر آنچه که در این سفارت روی می دهد، داشته باشند.

روز گذشته نیز سفارت آمریکا در بیروت به پایگاهی برای فراری دادن جاسوس ها و جنایتکاران مزدور آمریکا و رژیم اشغالگر تبدیل شده بود؛ یک بالگرد آمریکایی که از قبرس آمده بود و در سفارت امریکا در بیروت به زمین نشست، عامر الفاخوری جاسوس صهیونیستها که به جنایتهایی علیه مبارزان لبنانی در جنوب لبنان در زمان اشغالگری اسراییلی محکوم شده بود، به قبرس و از آنجا به امریکا منتقل کرد؛ بدون آنکه مقامات لبنانی ها از این اقدام اطلاعی داشته باشند.

این تجاوزگری های آشکار و خصمانه علیه حاکمیت دیگر کشورها توسط لانه های جاسوسی آمریکایی، تاکیدی بر صحت اقدام انقلابی دانشجویان خط امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در بیش از 40 سال پیش است؛ چنانکه دست جنایتکار آمریکایی ها از دخالت در امور ایران قطع شد و این کشور به امن ترین و با ثبات ترین کشور در منطقه تبدیل گشت در حالی که اکثر کشورهای منطقه همچنان بهای وجود این لانه های جاسوسی در کشورشان را از امنیت و ثبات خود می پردازند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟