چرا فکر کردند هواپیمای مسافربری پرواز ۷۵۲ کروز آمریکایی بوده است؟+فیلم
حجم ویدیو: 38.64M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "حسین کنعانی مقدم" در گفتگوی با تیتر امشب به چگونگی عملکرد شبکه پدافندی پرداخت و افزود: بعد از حمله موشکی به پایگاه آمریکایی در عراق کشور در شرایط ۳-۳ یا قرمز قرار گرفت به این معنی که در وضعیت جنگی است. این وضعیت شرایط خاص را بوجود می‌آورد.

او افزود: در چنین شرایطی مسئولین با تقسیم وظایف و مسئولیت ها پاسخگوی چنین شرایطی هستند.

کنعانی مقدم از مجهز بودن سامانه پدافندی گفت و افزود: وقتی که هواپیما در مسیر و کریدور هوایی قرار می گیرد با سیگنال مشخص وارد کشور می شود که کاملا برای سامانه پدافندی قابل رهگیری است.

او گفت: در ابتدا گمان می‌رفت سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی بر اثر نقص فنی بوده است اما بعد از سه روز ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح اعلام کرد که اشتباه انسانی پدافند هوایی باعث شلیک موشک به این هواپیما و سقوط آن شده است.

او گفت: با گستردگی پدافند هوایی کشور، قطعا یک هواپیمای مسافربری با انبوهی از سیگنال قابل تشخیص است و این شبکه می تواند لحظه به لحظه هر پرنده ای را رصد کند.

کنعانی مقدم با اشاره به ۱۸ حادثه پیش آمده تا کنون برای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ افزود: شبکه پدافندی کاملاً هوشمند است و تشخیص یک هواپیمای بوئینگ از موشک کروز خیلی سخت نیست.

حسین کنعانی مقدم با بیان اینکه بدون تحقیقات اولیه نمی توان اظهار نظر کرد، گفت: هر احتمالی مانند هواپیما ربایی، خطای انسانی، نقص فنی، شرایط بد آب و هوایی و یا حملات سایبری می توانست علت سقوط این هواپیما باشد.

او همچنین از دام رسانه ای و جنگ روانی رسانه های غربی گفت و افزود: صدا و سیما بر اساس آن چیزی که دریافت اطلاعات داشته است، اطلاع رسانی کرده است. صدا و سیما بر اساس خبری که به سازمان اطلاع داده اند منتشر کرده است؛ نه خبرسازی کرده و نه خلاء خبری داشته است.

کنعانی مقدم گفت: در چنین مواقع عملیاتی ای مسئولیت ها مشخص می شود و تنها زمانی که پدافند از دسترس خارج شود و یا دچار اختلال سایبری و ویروس شود بر اساس دستورات و وظایف مشخص شده عمل می شود.

او گفت: ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس مجهز به سیستم های قدرتمند راداری، پرتاب موشک کروز و جنگ های الکترونیک است. ممکن است در سیستم پدافندی ما خللی ایجاد کرده باشد.

وی اطمینان داد آنچه در رادار سپاه دیده شده قطعاً موشک کروز نبوده است. هواپیما در حال ترک منطقه مسکونی و خروج از منطقه بوده است در حالیکه کروز به سمت شما و هدف می آید.

عابدینی کارشناس مسائل رسانه در ارتباط تلفنی به بحث تاثیرات رسانه ای و ارتباط حمله موشکی به پایگاه عین الاسد و سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی پرداخت و افزود: خبرگزاری های مختلف با تمرکز بر موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی سعی کردند بزرگی حمله موشکی به پایگاه آمریکایی در عراق یا تشییع میلیونی سردار سلیمانی را کم رنگ کنند.

او گفت: انتشار فیلم هایی در فضای مجازی در دستور کار رسانه های خارجی بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟