رازگشایی از عدد 52 که ترامپ اصرار به تکرار آن داشت / ایران شب گذشته 5 و 2 را چگونه جواب داد

به گزارش رکنا، بامداد امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه بود که روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد.

درست ۵ روز پس از ترور سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که عدد ۵۲ اولین بار در چند روز اخیر از زبان آمریکایی‌ها مطرح شد و ترامپ گفته بود که اگر ایران هر یک از آمریکایی‌ها یا دارایی‌های آن را مورد هدف قرار دهد، ما ۵۲ نقطه در ایران را هدف قرار می‌دهیم.

این در حالیست که ۱۵ دی ماه امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم گرامیداشت شهید ستاری در پاسخ به سوال خبرنگار، مبنی بر اینکه در صورت هر اقدام از سوی ایران، آمریکا ۵۲ دو نقطه از ایران را هدف قرار می‌دهد گفته بود که آن‌ها برای حفظ وجه خودشان این کار زشت و غیرقابل توجیه از نظر افکار بین‌المللی، اینگونه سخنان را مطرح می‌کنند. اقدام آن‌ها در به شهادت رساندن سپهبد شهید سلیمانی یک اقدام بسیار زشت و غیرقابل قبول در همه جای دنیا است، به همین دلیل اینگونه سخنان را مطرح می‌کنند تا بتوانند این اقدام غیرانسانی را تحت الشعاع قرار دهند. اما در یک درگیری احتمالی در آینده که بعید می‌دانم جرات انجامش را داشته باشند، مشخص خواهد شد که این اعداد ۵ و ۲ به کجا تعلق خواهد داشت.

اصل ماجرا چه بود؟!

بامداد امروز بود که نیروی هوافضای سپاه پاسداران با پرتاب چندین موشک مواضع ارتش تروریست آمریکا را منهدم کرد. در این عملیات که به انتقام خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با نام عملیات شهید سلیمانی و با رمز یا زهرا (س) انجام شد و مواضع آمریکا در پایگاه‌های عین الاسد و اربیل را مورد هدف قرار گرفت، در واقع نیرو‌های آمریکایی به خصوص ترامپ جواب تهدید خود را با این اقدام به خوبی فهمیدند.

۵ روز پس از ترور سردار سلیمانی نیرو‌های مسلح ایران ۲ پایگاه نظامی آمریکا در عراق را با موشک‌های خود نابود کرد. بامداد امروز این اتفاق رخ داد و نیروی هوافضای سپاه پاسداران با موشک‌های خود ۲ پایگاه آمریکایی عین الاسد و اربیل را مورد هدف قرارداد، بسیاری از مردم و کارشناسان حوزه دفاعی این هشدار فرمانده کل ارتش را به یاد آوردند و معنای هشدار آن را متوجه شدند.

مهم ترین پیام این اقدام این بود که بهتر است هیچ کشوری حتی آمریکا هم توان نظامی ایران را محک نزند و تمام مقررات دیپلماسی را رعایت کند. رهبر معظم انقلاب بارها و بارها فرموده بودند که خیلی وقت است که دوران بزن در رو تمام شده است، اگر دشمن یکی بزند ده تا می خورد. به راستی که دشمن یکی زد اما بالای ده بار خورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟