سوئیس: پیام‌هایی بین آمریکا و ایران مبادله کردیم

به گزارش رکنا،‌ وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که نماینده این کشور در تهران پیام‌هایی را از آمریکا به ایران انتقال داده است.

به گزارش راشاتودی،‌ انتقال این پیام‌ها پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

همچنین وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که نماینده این کشور در تهران از موضع ایران درباره ترور سردار سلیمانی نیز مطلع شده است.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

از سوی دیگر «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران ساعتی پیش در صفحه توئیترش نوشت: «در پی ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا احضار و مراتب اعتراض شدید الحن ایران به وی ابلاغ شد. به وی گفته شد این اقدام آمریکا مصداق بارز تروریسم دولتی است و رژیم آمریکا مسئول کلیه عواقب آن خواهد بود.»

منبع: فارس

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟