تاوان خون شهید سلیمانی، زوال اسرائیل و خون المهندس، پایان حضور آمریکا در عراق است

به گزارش رکنا، شیخ «قیس الخزعلی»‌ دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، در واکنش به شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در عراق، اعلام کرد که تاوان خونی که آمریکایی‌ها از او ریختند، «زوال اسرائیل» است.

به گزارش شبکه المیادین، الخزعلی گفت:‌ تاوان خون شهید فرمانده، قاسم سلیمانی زوال اسرائیل است و تاوان شهید فرمانده ابومهدی المهندس، زوال حضور آمریکایی‌ها در عراق است.

این فرمانده مقاومت که اخیرا در لیست تروریسم آمریکا قرار گرفت خطاب به اعضای محور مقاومت و هواداران آن گفت: «همه مجاهدان و مقاومان آماده باشند که "فتح نزدیک" در راه است».

همزمان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی نیز با حادثه را تسلیت گفتند و به خبر شهادت فرمانده نیروی قدس واکنش نشان دادند. جهاد اسلامی با بیان اینکه، «امت [اسلام] پرچم خود را در مقابل این تجاوز بالا می‌گیرد» اعلام کرد که «در راه آزادسازی [قدس] هیچ شکست و عقب‌نشینی وجود ندارد».

همچنین «حازم قاسم» سخنگوی حماس در اظهارنظری مطبوعاتی گفت، «تلاش‌های ترور سلیمانی، فقط به سود طرح [رژیم] صهیونیستی و هدف از آن، اختلاف‌افروزی است».

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

به گزارش رکنا، در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟