واکنش محمود صادقی به شائبه دریافت پول برای تحویل اجساد کشته شدگان اغتشاشات اخیر

به گزارش رکنا، محمود صادقی درباره بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر کشور و این که آیا برای پیگیری اتفاقات رخ داده تحقیق و تفحصی از سوی مجلس صورت خواهد گرفت یا خیر، گفت: هنوز در تب و تاب و درون وقایع هستیم، البته بعضی از نمایندگان اظهار تمایل کردند که مسئولان ذیربط برای پاسخگویی به مجلس بیایند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید وضعیت و جو حاکم بر مجلس را بررسی کنیم و سپس در این مورد دست به اقدام بزنیم.

وی افزود: گفته می‌شود بازداشت‌شدگان به ظاهر در حال آزاد شدن هستند و به نظر می‌رسد قوه قضائیه این بار با موضوع به خوبی برخورد کرده است.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: دوستان در فراکسیون دنبال آزادی بازداشت‌شدگان و پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: باید بگذاریم اوضاع به آرامش برسد تا بتوانیم بهتر تصمیم‌گیری کنیم.

صادقی درباره این‌که برخی عنوان می‌کنند به خانواده‌ها گفته می‌شود برای گرفتن اجساد باید پولی را وازیر کنند، عنوان کرد: تاکنون خبر موثقی در این زمینه به دست ما نرسیده است و در فضای مجازی مطالبی را با این عنوان مشاهده کردیم، اگر خانواده‌ها و اشخاص مطلعی در این رابطه وجود دارند این موضوع را به ما بیان کنند.

آثار روانی حوادث اخیر

همچنین ایسنا نوشت:

عباس عبدی درباره آثار روانی سهمیه‌بندی شدن بنزین گفت: خسارات مادی مستقیم این اتفاقات در مقایسه با تبعات سیاسی و روانی و نیز خسارات غیرمستقیم مادی آن‌ها خیلی مساله اساسی نیست، نه اینکه بی اهمیت باشد، ولی تبعات این اتفاقات را در آینده با خسارات مادی مستقیم آنها ارزیابی و تحلیل نمی‌کنند زیرا اگر خسارات فقط این چندهزار میلیارد تومان هم باشد قابل جبران است.

وی ادامه داد: این اتفاقات به لحاظ تاریخی ماندگار شده و تعیین کننده روابط مردم با حکومت خواهد شد. اگر به یک شیشه، خش انداخته شود، براحتی ترمیم نمی‌شود حالا اگر شکسته شکسته شود، با بندزدن درست نمی‌شود و باید در کارخانه دوباره ذوب و ساخته شود.

عبدی همچنین خاطرنشان کرد: در این اتفاقات تعداد زیادی از مردم درگیر ماجرا می‌شوند چه به آن‌هایی که خسارات مادی وارد شده است، چه کسانی که خسارات جسمی، روحی و روانی دیده‌اند، درگیر می‌شوند. کم کم این مسائل در خاطره تاریخی مردم ذخیره می‌شود تا جایی که به قطع روابط کامل منجر خواهد شد؛ بنابراین در این اتفاقات خسارات مستقیم مادی در حاشیه است و مسائل سیاسی و روانی و سپس تبعات غیرمستقیم مادی بلندمدت و جدی خواهد داشت.

منبع: خبرآنلاین/برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 521025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟