ادعای سفیر آمریکا درباره تمایل دولت ترامپ به کاهش تنش‌ها با ایران

به گزارش رکنا، به نقل از افکار نیوز، جان راکولتا، سفیر جدید آمریکا در امارات مدعی شد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور متعهد به یک راه حل سیاسی برای کاهش تنش‌ها با ایران است.

سفیر آمریکا در عین حال با تاکید بر «فشار حداکثری بر ایران» مدعی شد سران بسیاری از کشورها نمی‌خواهند با خشونت مشکلات را حل کنند و یک راه حل سیاسی از طریق مذاکرات تنها راه پیشرفت در این ماجراست.

پیش از این نیز کریستوفر فورد، دستیار مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در نشستی در اندیشکده صهیونیستی «مرکز مطالعات امنیت ملی» مدعی شده بود کشورش به دنبال روابط دوستانه با ایران، روسیه و چین است.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 517545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟