خطرناک ترین باقیمانده های داعش را بشناسیم + عکس

به گزارش رکنا ، هرچند مرگ ابوبکر البغدادی به معنی از بین رفتن عمود خیمه منحوس داعش است، اما نباید فراموش کرد که این گروه تروریستی هنوز هم اعضا و  افراد خطرناکی را در خود دارد.

حالا که همه از جانشین البغدادی سخن می‌گویند نگاهها بار دیگر به سمت اعضای خطرناک باقیمانده داعش دوخته شده است. تا مدت‌ها از "ابوحسن المهاجر" که سخنگوی داعش بود، به عنوان جانشین احتمالی البغدادی نام برده می‌شد اما المهاجر نیز ساعاتی بعد از مرگ رهبر داعش، در عملیات هوایی آمریکا در حالی که به شمال سوریه می‌گریخت، از پای درآمد.

به جز المهاجر، افراد دیگری هنوز در داعش هستند که هم می‌توانند جانشین البغدادی شوند و هم در صورت عدم رسیدن به این مقام، با کاریزمای خود و البته خشونت اهداف داعش را پیش ببرد.

در این گزارش به برخی از این اعضا اشاره می‌کنیم. لازم به ذکر است که دریافت اطلاعات دقیق در این برهه زمانی از این اشخاص بسیار سخت است. به همین دلیل، حتی در مورد مرگ و زندگی این افراد شبهات بسیاری وجود دارد.

دو افسر سابق صدام حسن در مرکز داعش

چند روز پیش، روزنامه الشرق‌الاوسط به نقل از منابع امنیتی عراق نوشت: "یکی از افسران ارتش رژیم صدام جانشین ابوبکر بغدادی خواهد شد."

این روزنامه نوشت: "فعلا دو افسر سابق ارتش عراق به نام‌های ایاد عبیدی و عیاد جمیلی برای جانشینی رهبر کشته شده داعش مطرح شده اند. "

الشرق‌الاوسط در ادامه  در مورد زندگی این دو نفر نوشت: "عیاد الجمیلی با نام مستعار ابو صالح، یکی از افسران ارشد سابق رژیم صدام است و از جمله زندانیان سابق در زندان بوکا به‌شمار می‌رود. همچنین عبیدی در سال 2015 با انتصاب به ریاست شورای نظامی داعش بسیار معروف شد. وی همزمان معاون ابوبکر بغدادی در عراق نیز بود."

عبدالله قرداش؛ استادی که جانشین البغدادی شد

طبق گزارش سایتهای عربی، قرداش یکی از نزدیکان البغدادی است و زمانی که خلیفه خودخوانده داعش در موصل بود، او یکی از حکام شرع در این شهر بوده است. او همچنین از نزدیکان ابو علا العفری (رهبر داعش در زمان مجروح بودن البغدادی) بوده و در مدت ریاست کوتاه او توانسته به قدرت بیشتری برسد.

سایتهای عربی نزدیک به داعش گفته اند که پدر قرداش یکی از خطیبان مشهور سلفی بوده و او یکی از اولین افرادی است که بعد از سقوط موصل از البغدادی استقبال کرد. بسیاری او را "پروفسور" یا  "استاد" می‌نامند  و به عنوان یک سیاست گذار بی رحم در این گروه می‌شناسند.

طبق گزارش سایت تسریبات، قرداش یکی از تروریستهای بی رحم داعش است که حتی در بین خود اعضای این گروه تروریستی به قساوت شهره گردیده.

همچنین طبق گزارش سان انگلیس، قرداش، افسر سابق ارتش صدام است که به شدت به البغدادی نزدیک بود به ویژه زمانی که هر دو توسط نیرو‌های آمریکایی به سبب ارتباطشان با القاعده در بصره زندانی بودند.

لازم به ذکر است که برخی منابع معتقدند قرداش هم مانند البغدادی کشته شده اما هنوز خبر دقیق و متقنی از این حادثه منتشر نشده است. 

ابوعثمان الفرنسی؛ یک مهاجر فرانسوی در راس قدرت داعش

نام اصلی او ”دوس سانتوس" است و اصالتی فرانسوی دارد. طبق گزارش برخی رسانه‌های عربی "ابوعثمان" اصالتی پرتغالی دارد و از شمال پاریس با داعش ارتباط گرفته و بعد از اسلام آوردن در سال 2013 راهی سوریه شده است.

ابوعثمان سن بسیار کمی دارد و فیگارو در گزارشی که درباره او نوشته مدعی است بیش از 23 سال سن ندارد. برخی رسانه‌ها ابوعثمان را یکی از مغزهای اطلاعاتی داعش در دوران قدرتش می‌دانند که بسیاری از فعالیتهای تروریستی در فرانسه و کشورهای اروپایی را هدایت می‌کرده است.

ابو عبدالرحمن الجرزاوی؛ دوست ابو عمر الشیشانی

شبکه تلویزیونی المیادین پس از هلاکت البغدادی نوشت که آمار و ارزیابی های امنیتی حکایت از آن دارد که احتمالا "ابو عبدالرحمن الجزراوی" و یا "الفرنسی" به جانشینی البغدادی برگزیده خواهند شد.

الجرزاوی هم یکی از شخصیتهایی است که بسیاری در زنده بودن یا کشته شدنش شک دارند. با اینکه برخی رسانه‎ها از کشته شدن الجرزاوی خبر داده اند اما رسانه‌هایی مانند المیادین از این گفته اند که الجرزاوی زنده است و بدون شک یکی از گزینه های اصلی جانشینی ابوبکر البغدادی است.

طبق گزارش الجسر، نام اصلی الجرزاوی، حسن محمد المغیر است. او اصالتی عربستانی دارد اما بیشتر در دیرالزور سوریه فعالیت کرده است. بسیاری الجرزاوی را دست چپ البغدادی در سالهای اخیر می‌دانند و تاکید دارند که او بود که با همکاری "ابو عمر الشیشانی" جبهه داعش در "ریف"  و "دیرالزور" را به وجود آورد. جبهه ای که قدرت بسیاری در سوریه پیدا کرد و ارتش سوریه و متحدانش برای نابودی این جبهه تلاش بسیاری کردند. 

خانواده البغدادی؛ آیا انتقام گیرنده‌ای باقیمانده است؟

از خانواده ابوبکر البغدادی چیز زیادی نمی‌دانیم. فرزند شناخته شده تر او یعنی "حذیفه عواد علی البدری السامرائی" مدتی پیش کشته شد. طبق گزارش العالم، این پسر 13 ساله و فرزند ذکور بزرگتر البغدادی بود. همچنین حذیفه اولین پسر رهبر داعش بود که خبر کشته شدنش در عملیات انتحاری در سوریه  منتشر شد.

العالم تاکید دارد که گزارش های اطلاعاتی وزارت دفاع عراق حاکی است که البغدادی 5 پسر از 2 همسر سوری و عراقی خود دارد که حذیفه از همسر اولش که عراقی است می باشد. "اسماء فوزی محمد الدلیمی" و "اسراء رجب محل القیسی" دو همسر البغدادی بوده اند.

برخی معتقدند در بمب گذاری هفته پیش بیشتر اعضای خانواده خلیفه خودخوانده داعش کشته شده‌اند، اما هیچ منبع و اطلاعات روشنی از این امر وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 
کدخبر: 514535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟