روحانی: انتقاد از دولت بی هزینه و توأم با جایزه و تشویق بوده است + فیلم
حجم ویدیو: 17.42M | مدت زمان ویدیو: 00:02:46

به گزارش رکنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور گفت : حضور ما در کنار مرقد امام یاد از راه و خط و سیره امام است و تعهد چندباره به مسیر و راهی که او برای ما برگزید و معرفی کرد. او از پیشتازی یک نهضت عظیم و بزرگ اسلامی ما را به انقلاب رساند و راهبری آن انقلاب را بر عهده گرفت و پس از پیروزی انقلاب به عنوان معمار جمهوری اسلامی ایران مسیر و راه خدمت به مردم را به ما نشان داد.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: این سه مرحله؛ نهضت اسلامی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در طول یک خط و مکمل یکدیگرند.گفتمان انقلاب که امام برای ما به وجود آورد، گفتمانی توأم با سعه صدر و بس فراخ بود. همه اعتقادات، اندیشه ها و سلیقه ها را در خود جای می داد. فضا برای هیچکس تنگ نبود و ما باید این گفتمان را با همین وسعت ادامه دهیم

روحانی با تاکید بر اینکه در گفتمان انقلاب، بیشتر آرمانها و آرزوهای کوتاه مدت و بلند مدت مطرح بود اما در جمهوری اسلامی آن آرمان‌ها تبدیل به راهبردها برنامه ها و حتی اجرا شد، گفت: در گفتمان جمهوری اسلامی ایران عمدتاً مدیریت یک نظم و نظام اسلامی مطرح است و لذا آنهایی که فکر می کنند گفتمان انقلاب در برابر گفتمان جمهوری اسلامی است راه اشتباه و خطایی را انتخاب کردند. این دو در طول یکدیگر هستند و در عرض یکدیگر نیستند.

رئیس جمهور بیان داشت: در بسیاری از موارد جمهوری اسلامی را با معیارهای انقلاب تطبیق می دهیم و اگر اصلاحی لازم است آن اصلاح را صورت می‌دهیم. شاید بالاترین مرتبه در زمینه نهضت و سپس انقلاب و بعد از آن نظام جمهوری اسلامی؛ مرحله دولت سازی است. دولت سازی مرحله‌ای بسیار سخت و بسیاری آن را بعد از فرهنگ سازی و تمدن سازی مرحله سوم این راه می دانند.

وی تاکید کرد: در دولت همه توان برای اجرای آمان‌های انقلاب، به کار گرفته می‌شود و طبق بیان امام و تصریح امام و تاکید امام، دولتی موفق دولت که خادم مردم باشد و به مردم خدمت کند.و دولتی می‌تواند راه را ادامه دهد که از حمایت مردم برخوردار باشد.

وی خاطر نشان کرد: امام بارها تاکید می‌کردند این دو در کنار یکدیگر است و یکی بدون دیگری راه به مقصد نمی برد. آنچه که امام فرمود «میزان رای ملت است» یک شعار و تظاهر به دموکراسی نبود نظریه سیاسی ، حقوقی و حتی فقهی امام بود. در حکومت اسلامی اداره جامعه با نظر مردم و رای مردم صورت می‌گیرد و به همین دلیل است که انقلاب و نظام ما تا الان باقی مانده است.

روحانی با بیان اینکه ما نسل اول و دومی‌ها کم کم باید خانه را تمیز کنیم و جارو بزنیم آن را به صاحبخانه که نسل سوم و چهارم است، بسپاریم، اظهار داشت: بنابراین در این مقطع استفاده از نسل جوان و تحصیل کرده در اداره و مدیریت کشور یک ضرورت برای همه است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: تا زمانی که انقلاب و نظام با مردم متصل است و با رای مردم مشروعیت می‌یابد هیچ گزندی نمی‌تواند این نظام و انقلاب را از پا درآورد و یا حتی تهدید کند.

وی با بیان این که سی سال از رحلت امام عزیز گذشته است. نظامی که او به ما معرفی کرد و معمار او بود، نه تنها در برابر باد و باران مصون ماند که حتی در برابر توفان و سیل هم مقاوم ایستاد، امروز می‌بینیم که نظام جمهوری اسلامی ایران، ایرانی را با عزت در این منطقه و با قدرت در منطقه حساس خاورمیانه به نمایش گذاشته است.

روحانی با تاکید براین که تا زمانی که مردم با انقلاب اند و انقلاب با مردم،اظهارداشت:‌ انقلاب و نظام خادم مردم است و مردم حامی نظام، این نظام به راه خود ادامه می‌دهد. امروز در یک شرایط بسیار سخت و پیچیده ای قرار گرفته ایم. در طول یک سال گذشته مردم در رنج و زحمت بودند، زندگی را با سختی گذراندند، اما همچنان مقاوم و استوار در برابر توطئه‌های بیگانگان ایستادند.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: امروز روز حمایت مردم از دولت و خدمت بیشتر دولت به مردم است. انتقاد از دولت بلامانع است و حتی در دولت یازدهم و دوازدهم انتقاد از دولت بی هزینه و حتی توأم با جایزه و تشویق بوده است در این اشکالی نیست و ما از آن استقبال می‌کنیم و آن یکی از آثار بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم است که بسیار سخت است که بعد از این بتوانند این را تغییر دهند.

وی با تاکید بر اینکه انتقاد بی هزینه از آثار این دولت است که برای همیشه باقی می ماند اظهار داشت: اما انتقاد کافی نیست نیاز به دلسوزی داریم، نقد دلسوزانه غیر از تخریب کینه توزانه است. از نقد استقبال می‌کنیم اما در عین حال برای اصلاح جامعه و دولت همه باید دست به دست هم دهیم و در این شرایط سخت همدیگر را یاری کنیم تا به مقصد نهایی دست یابیم.

روحانی با بیان این که امام همواره تاکید می کرد بار سنگین مسئولیت بر دوش دولت است و همه باید از دولت حمایت کنند و بر این مساله اصرار می ورزید، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم در دیدار اخیرشان که دولت در محضرشان بود تاکید کردند که دولت در میدان است و بار اصلی بر دوش دولت است و همه باید دولت را حمایت و یاری کند. بی تردید با وحدت دولت و ملت و همه نخبگان و مردم و به ویژه نسل جوان از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد. دشمن را مایوس خواهیم کرد. این وحدت و تلاش و ایستادگی است که دشمن را مایوس می‌کند.

رئیس جمهوری گفت: توطئه دشمن روزی پایان می‌یابد که از به هم زدن و ضربه زدن به این نظام مایوس شود. یاس دشمن هدف بزرگ ما است و امید به آینده برای ملت هدف دیگر و مهم‌تر است و تا این امید باقی است راه به خوبی ادامه خواهد یافت.خوشبختانه علیرغم این که فشارها در طول این یک سال بیشتر و بیشتر بر مردم ما بوده است، در ماه‌های اخیر احساس می‌کنیم که مشکلات کاسته می‌شود علیرغم این که حتی فشار و رنج برای مردم وجود دارد.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: آمار دوماهه اخیر و آمار دیروز مرکز آمار این واقعیت را به نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر هم تورم ماهانه نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرده و هم تورم نقطه به نقطه این ماه نسبت به ماه مشابه سال پیش کاهش پیدا کرده است، گرچه هنوز ما در مشکلات تورمی هستیم و باید این مشکل را از پیش پا برداریم.

وی با تاکید بر این که بی‌تردید در شرایط فعلی همه توان خود را برای رفاه مردم برخواهیم داشت گفت: مشکلات گاهی ناشی از قصور و کوتاهی‌ها است و گاهی ناشی از تقصیر، تخطی‌ها و خطاها است. اما گاهی مشکلات به دلیل شرایط ناخواسته از سوی دشمنان است.

روحانی بیان داشت: همه توان خود را برای رابطه بسیار خوب با جهان شرق و غرب به کار گرفتیم اما یک دولت تازه‌کار و ناشی باعث شد، زحمت فراوانی برای مردم ما، مردم منطقه و ملت خودش به وجود آورد.

وی تاکید داشت: اینجا نه قصور است و نه تقصیر، بلکه تحمیل شرایط سخت و ناخواسته برای ملت و مردم است. همه باید این ویژگی را در نظر داشته باشیم و برای تغییر این شرایط، راهی جز اتحاد، انسجام، وحدت و یکپارچگی وجود ندارد.دولت قوی در کنار ملت قوی است، ملت قوی در کنار رهبری قوی و رهبری قوی در کنار انقلابی قوی است.

روحانی با بیان اینکه کسی با تضعیف دولت تقویت نمی‌شود، تصریح کرد: تضعیف دولت موجب خوشحالی و آسان شدن راه برای دشمنان خواهد بود. امیدوارم در کنار مرقد امام با عهد و پیمان‌مان، راه خدمت به مردم را بلندتر و استوارتر برداریم و به روح امام، شهدا، شهید بهشتی‌ها، شهید رجایی‌ها، شهید باهنرها، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی‌ها و همه شاگردان، شهیدان و خادمان ملت ایران که در کنار امام و ر هبری بودند، درود می‌فرستیم و برای همه نخبگان، تلاشگران و دولتمردان و کسانی که برای پایداری راه امام تلاش می‌کنند و همچنین خاندان امام، یادگار امام، استاد حوزه حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی آرزوی توفیق بیشتر دارم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟