20 سال زندان برای مجازات هادی رضوی داماد آقای وزیر/ 10 متهم دیگر تبعید می شوند + فیلم
حجم ویدیو: 3.93M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32

 هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در محل دادگستری استان تهران برگزار شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: هادی رضوی متهم ردیف اول پرونده بانک سرمایه به ۲۰ سال حبس، رد مال همچنین ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.

غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در نشست خبری اعلام کرد: متهم دیگر احسان دلاویز به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

اسماعیلی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به سالروز حقوق بشر اسلامی گفت: حقوق بشر که هدیه خداوند به بشر است و در ادیان الهی و آسمانی به ویژه در قرآن کریم بر کرامت انسان و حفظ حقوق انسانیت تاکید فراوان شده است. امیر مومنان هم در توصیه رعایت حقوق بشر به مالک اشتر فرمایشاتی داشتند.

وی افزود روز چهاردهم مرداد به عنوان روز حقوق بشر اسلامی به ثبت رسیده است. ایران اسلامی افتخار می کند که تعریف از حقوق بشر اسلامی است و منبعث از اعتقادات ما است

اسماعیلی از برگزاری همایشی در روز حقوق بشر اسلامی خبر داد و گفت: این همایش از سوی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برگزار می شود و جوایزی هم به برگزیدگان اعطا خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در برابر نقض حقوق بشر از سوی مدعیان حقوق بشر، مدعی هستیم چرا آنها نسبت به حقوق انسان و به ویژه در کشورهای جهان سوم کشت و کشتار راه انداختند.

اسماعیلی در ادامه به نظارت های درون سازمانی اشاره کرد و گفت: امروز قوه قضاییه علاوه بر اهتمامی که نسبت به رسیدگی به جرایم سایر دستگاه ها دارد، در دوره تحول قضایی مسیول سازی بخش های مختلف، اصلاح ساختارها و نظارت های درون سازمانی را هم در دستور کار دارد. معتقدیم اگر بخشهای مختلف مدیران به همراه اداره کل بازرسی و حراست های اداره جات وظایف خود را به درستی انجام دهد ، دیگر با سوالاتی از جمله چرا فسادی رخ می دهد مواجه نخواهیم بود

سخنگوی قوه قضاییه گفت امروز زیبنده نیست مقام دولتی بگوید بابت واردات ارز دولتی دادیم اما دور زدند و ارز را های دیگر صرف کردند اگر ضوابط درست باشد و تخصیص ها درست صورت گرفته باشد دیگر نمی گویند قوه قضاییه به میدان بیا و اموالی که دو دستی ما به آنها دادیم با جان کندن به خزانه دولت بازگردان.

وی با تاکید برا اینکه قوه قضاییه عزم جدی در مبارزه با مفاسد دارد گفت: برخورد ما ادامه دارد . از مقطع تشکیل دادگاه های ویژه و اهتمام قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی ۹۷۸مورد حکم قطعی در مورد پرونده های مفاسد صادر شده است.این حکم ها در شعب استجازه و سایر شعب رسیدگی کننده به پرونده های اقتصادی صادر شده است.

وی خاطر نشان ساخت: در بین احکام ۹ مورد اعدام، ۴ مورد حبس ابد، ۷۳۱ مورد حبس زیر ۱۰ سال، ۴۴مورد حبس بین ۲۰تا۳۰ سال داشتیم. ۱۱۶نفر هم به حکم دادگاه برای همیشه انفصال از خدمت گرفتند ۱۰موزد تبعید و ۱۶۱مورد مجازات شلاق برای مرتکبان درنظر گرفته شده است.

اسماعیلی در ادامه به پرونده پدیده شاندیز اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از سهام شرکت به سهامداران اختصاص می باید تا شکات به حقوق خود برسند.

اسماعیلی افزود: در شعبه دوم دادگاه ویژه کمال قربانی به اتهام اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی به ده سال حبس و محرومیت دایم از خدمات دولتی.

جعفر صادق اسکندری هم به پنج سال حبس و هشتاد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

وی افزود:در شرکت نارین فرانک پارسیان هم ۹ نفر از جمله خانم هاشمی به بیست سال حبس و ضبط اموال و هفتاد و چهار ضربه شلاق ، محمد هاشمی به هفت سال حبس. ,علی هاشمی به بیست سال حبس،مصطفی هاشمی به هفت. سال حبس ، محمدرضا هاشمی به پانزده سال حبس، ابوالفضل هاشمی به پنج سال حبس، محسن ثابت قدم به سه سال حبس، ابراهیم مختاری به یک سال حبس محکوم شدند.

اسماعیلی افزود: در استان گیلان هم سیزده نفر از کارکنان شاغل در صنعت معدن تجارت از حمله علی منتظری، محمد حسین اصغری از استانداری گیلان و یازده نفر دیگر به اتهام دریافت رشوه کلان محاکمه شدند.‌منتظری به ۲۲فقره ۵ سال حبس محکوم شده است. همچنین به ۱۱۱ضربه شلاق و انفصال از خدمت محکوم شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 493121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟