وحشت آمریکایی ها از  مدارک ایرانی ها در پرونده منفجر شدن 2 نفتکش ژاپنی+ جزییات

طبق گفته ها، در حالی که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در حال نجات ملوانان کشتی های هدف قرار گرفته در خلیج عمان بود ظاهرا متوجه شده اند که یک مین منفجر نشده زیر یکی از کشتی ها مانده و بلا فاصله نیروهای ویژه ایرانی به محل اعزام شدند و مین را خنثی کردند.

این اتفاق در حالی پیش افتاده که نیروهای آمریکایی علاوه بر نیروهای دیگر کشورهای منطقه در محدوده حضور داشتند.

ایرانی ها پس از خنثی کردن مین آن را برای انجام تحقیقات به ایران منتقل کردند و ظاهرا همین ماجرا منجر شده آنهایی که پشت پرده دست اندرکار این حمله ها بودند به تکاپو بیفتند تا خود را از ماجرا دور کنند.

آمریکایی ها با انتشار فیلمی مدعی شده اند چون ایرانی ها این مین را باز کرده اند و با خود برده اند پس قطعا آنها بودند که این کار را انجام داده اند.

بر اساس همه قوانین و مقررات بین الملی و داخلی خنثی کردن مین و باز کردن آن نشانه جرم نیست بلکه آنهایی که توان آن را داشته اند که فیلم باز کردن مین را ضبط کنند قطعا می توانستند فیلم قراردادن مین را نیز بگیرند و اگر راست می گویند باید فیلمی را نمایش بدهند که نشان می دهد چه کسی مین را در آن منطقه قرار داده.

شاید بد نباشد مقداری ساده تر ماجرا را مطرح کنیم.

اگر شما یک دوربین مدار بسته در مقابل خانه خود داشته باشید و دزدی به منزل شما بیاید پلیس اول میاید و فیلم های ضبط شده را نگاه می کند تا ببیند مجرم کی بوده نه اینکه مثلا اگر یکی از همسایه ها بیاید و دزد را بگیرد ویا اینکه وسایل دزدی را از چنگ دزد در بیاورد وی را متهم کند که خود دزد بوده و یا اینکه با دزد همکاری داشته.

بر کسی پوشیده نیست که منطقه حادثه دیده شدیدا تحت کنترل ماهواره های جاسوسی ایالات متحده قرار دارد و علاوه بر آن از هواپیماهای ای واکس گرفته تا دستگاه های مختلف دیگر سازمان های جاسوسی کشورهای منطقه لحظه به لحظه همه تحرک ها در این منطقه را رصد می کنند.

پس به این ترتیب می توان گفت اگر اینها فقط به فیلم های ضبط شده ماهواره ها و یا سیستم های جاسوسی خود مراجعه کنند به راحتی می توانند کشف کنند که چه کسی مین ها را در آن مکان قرار داده و یا اژدر شلیک کرده و یا کلا چه کاری انجام شده.

اگر واقعا آنها مدرکی در اختیار داشتند که نیروهای ایرانی و یا حتی وابستگان به ایران کوچکترین دخالتی در این ماجرا داشتند قطعا مدارک خود را فورا منتشر می کردند اما می بینیم که آنها هنوز به جای اینکه به اسناد و مدرک قابل قبول استناد کنند به استدلال های غیر منطقی استناد می کنند وتلاش بر صحنه سازی و خبر سازی دارند.

به هر حال این مدرکی که امروزه در اختیار ایران است یک مدرک متقن است و می تواند نشان دهد که کس و یا کسانی و یا حتی کشورهایی پشت این ماجرا بودند و هستند و همین ماجرا منجر شده که دست اندرکاران دستپاچه شوند و تلاش کنند با فضا سازی رسانه ای جلوی استفاده ایران از این مدرک را بخواهند بگیرند.

ایران بارها تقاضای تحقیق بین المللی از طرف مجامع بین المللی بیطرف را کرده اما ایالات متحده وهمپیمانان اش در منطقه اجازه انجام چنین تحقیقاتی را نداده اند چون احتمالا واهمه داشتند که تحقیقات بین المللی می تواند دست آنها را رو کند.

حالا مدرک دست ایران افتاده و احتمالا به زودی هم مدرک و هم نتیجه تحقیقات رونمایی می شود وبدیهی است که دست اندرکاران ماجرا بسیار ناراحت باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 482452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟