برنی سندرز: جنگ با ایران فاجعه مطلق خواهد بود

به گزارش رکنا، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: «در سال ۲۰۰۳ درباره داشتن سلاح‌های کشتار جمعی در عراق دروغ گفته شد و در پی حمله به این کشور بیش از چهار هزار آمریکایی شجاع کشته و صد‌ها هزار نفر از مردم منطقه کشته و یا مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.»
سندرز با بیان اینکه جنگ با ایران یک "فاجعه مطلق" بدتر از جنگ عراق خواهد بود، افزود: «امیدوارم مردم آمریکا به دولت این کشور بگویند که ما با قصد قبلی و یا به صورت ناخواسته خواهان جنگ با ایران نیستیم.»
به گفته سناتور سندرز آمریکا می‌تواند شرایطی را رقم بزند که به جنگ منجر شود.
او ابراز امیدواری کرد که کنگره امریکا همه توان خود را برای جلوگیری از جنگ به کار گیرد. این سناتور دموکرات تصریح کرد باید به دونالد ترامپ قانوناساسی آمریکا را یادآوری کرد که تنها کنگره است که می‌تواند در مورد شرکت و یا عدم شرکت در یک جنگ تصمیم‌گیری کند.
سرخط مهمترین خبرهای صبح چهارشنبه اول خرداد
- در پی تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری در اندونزی، درگیری در جاکارتا پایتخت این کشور شش کشته و ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت. جوکو ویدودو در انتخابات ماه گذشته بیش از ۵۵ درصد آرا را کسب کرد و برای دومین بار رئیس‌جمهور این کشور شد.
- عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات همتای فرانسوی خود گفت: «ایران آمادگی دارد دقیقا به همان شکلی که فرانسه و شرکای اروپایی آن به برجام عمل کرده‌اند، آن را اجرا کند». سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با بیان اینکه کشورهای اروپایی مصم به حفظ برجام هستند از ایران خواسته بود کاملا به برجام پایبند باشد.
- پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا پس از جلسه غیر علنی با سناتورها درباره ایران گفت: «اقدامات ما برای بازدارندگی است نه جنگ. ما به دنبال حمله به ایران نیستیم». به تازگی آمریکا نیروهای نظامی خود را در منطقه خلیج فارس تقویت کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟