نماینده دادستان : ۱۰۷ میلیارد تومان صرف عیش و نوش شده است/ رضوی : داماد شریعتمداری‌ام نه نتانیاهو !

متهم با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها گفت: من داماد شریعتمداری وزیر کار و رفاه هستم ،ولی داماد نتانیاهو که نیستم؛ فضاسازی رسانه ها باعث ظلم به من شده است و من می خواهم فارغ از شخصیت شریعتمداری محاکمه شوم

سید هادی رضوی در ادمه دفاعیات خود گفت: آقای قهرمانی – نماینده دادستان -  گفته‌اند که این ملک 30 میلیارد تومان می‌ارزد، در این خصوص باید بگویم که در برج 5 سال 95 اکیپی از آگاهی عملیات ویژه و فردی به نام آقای فرجی نزد من مراجعه کردند و من را به داخل خودرویی بدون پلاک بردند و گفتند که بیا تا تکلیف بدهی تو را مشخص کنیم و من را نزد فردی به نام شادان بردند که اخراجی قوه قضاییه بود.

متهم رضوی اضافه کرد: اینها رابط .... با یکسری از بدهکاران کلان بانکی بودند که به من گفتند چقدر می‌دهی تا پرونده‌ات را زودتر تمام کنیم؟ آنها تا برج 10 من را بازی دادند و بالاخره در این ماه من را احضار کردند. در آنجا آقای .... به من گفت که من تو را در تاریخ 95.10.13 به دادسرا می‌برم و کسی هم تو را نمی‌بیند و همین هم شد! یعنی در تاریخ 95.12.3 من را دوباره احضار کردند و دیدم بازجویی تاریخ 95.12.3 را به تاریخ 95.10.13 ثبت کرده‌اند.

وی گفت: آنها به من گفتند که باید پول را پس بدهی و من را نزد شخصی به اسم آقای ...... بردند.

رضوی خطاب به قاضی مسعودی مقام گفت: آقای قاضی، من استرس دارم که مبادا برای من اتفاقی بیفتد و حتی در چندین نوبت این مطلب را هم اعلام کرده‌ام چون دائماً به من می‌گفتند که مبادا بخواهی چیزی را بگویی.

وی افزود: بنده از 95.12.3 تا 95.12.20 با افراد خاصی به دفترم می‌رفتم و می‌آمدم و در تاریخ 95.12.20 بازپرس شاه‌بختی پرونده‌ام را گرفت و هر بلایی خواست سر من آورد و نهایتاً در تاریخ 95.12.26 با قرار کفالت آزاد شدم. در تاریخ 96.1.16 وقتی به بازپرسی مراجعه کردم آقای ..... به من گفت که من 3 کارشناس برای شما تعیین می‌کنم که ملک را ارزیابی کند در حالیکه قرار بود من یک کارشناس، دادسرا یک کارشناس و بانک سرمایه هم یک کارشناس معرفی کند ولی هر 3 کارشناس را آقای پسندیده تعیین کرد و جلوی خود من به آنها گفت که ملک دیگر بالا نیاید و نهایتاً این ملک را 30 میلیارد تومان ارزیابی کردند. خلاصه اینکه تا برج 6 برای من و پرونده‌ام اتفاقات عجیب و غریبی افتاد.

متهم رضوی در ادامه دفاعیات خود اظهار کرد: در شهریور  سال 96 بازپرس وقت من را به خاطر حرکات سیاسی که می‌خواستند انجام بدهم بازداشت می‌کند. من در دادگاه انتظامی قضات در حال شکایت بودم که این اتفاق افتاد و قرار من به 100 میلیارد تومان وثیقه تبدیل شد. بازپرس عوض شد و آقای سادات‌نژاد بازپرس شد و مطالب را مطالعه کردند. از من مصوبه بانک سرمایه را خواستند اما من مصوبه‌ای که بانک سرمایه صادر کرده بود را نداشتم.

وی افزود: در تاریخ 96.1 آقای .... نامه‌ای به آقای خانی می‌زنند تا محاسبات بدهی من انجام شود و محاسبه در می‌آید و بدهی طبق قوانین بانک مرکزی 67 میلیارد تومان تومان بود اما آقای .... این را به بانک ارائه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این نامه اکنون نیست، من کپی‌ آن را به شما می‌دهم. سال 95 برج 9 در سمت مدیرعاملی بانک آقای خانی شخصی را به عنوان مدیر وصول مطالبات بانک به نام آقای علی‌محمدی معرفی می‌کنند و آقای علی‌محمدی یک روز من را در کوچه پایینی بانک خواست و ایشان تقاضای 7 درصد کرد و گفت پرونده را اصلاً مطرح نکنید و در ادامه همسر خانم شیخی موضوع 10 درصد را مطرح کرد.

پس از این موضوع پیش دکتر خانی رفتم و گفتم که همچنین جریانی در حال رخ دادن است که ایشان صراحتاً گفت «هرکسی که گفته، غلط کرده». گفتم آقای علی‌محمدی را در اتاق بخواهید و صدای وی را ضبط کنید. آقای علی‌محمدی وارد اتاق شد و آقای دکتر خانی گفت آقای علی‌محمدی مگر من خودم چُلاق هستم که بگیرم؟ آقای علی‌محمدی گفت که اصلاً صحت ندارد و دروغ می‌گوید.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدوارم بقیه متهمان شجاعت داشته باشند و این مسئله را بگویند، گفت: من فایل صوتی شوهر خانم شیخی را که به کارمند من زنگ می‌زند و می‌گوید چرا رضوی با من نمی‌بنند را ارائه می‌کنم.

سید هادی رضوی در اولین جلسه محاکمه ۳۱ متهم بانک سرمایه، گفت: برخی افراد فضای رسانه‌ای برایم ایجاد می‌کنند و می‌گویند داماد شریعتمداری هستم که این ظلم است؛ با زبان روزه درخواست دارم مرا خارج از این عنوان محاکمه کنید.

از سرمایه‌گذاری در سریال شهرزاد اصلاً پشیمان نیستم

در ادامه جلسه دادگاه، متهم رضوی با اشاره به موضوع لاشه‌های پول‌های کثیف در سینما، گفت: نزدیک به ۸ میلیارد تومان در سریال شهرزاد سرمایه گذاری انجام شده است و اصلاً پشیمان نیستم اما آقای امامی هنوز به ما بدهکارند و هنوز اصل پول را برنگردانده‌اندو در این خصوص شکایت کردم .۵۰ درصد شهرزاد یک مال من بود اما در شهرزاد دو دیدم که ما نیستیم که این موضوع به خاطر اختلافات سیاسی بوده است. ۵۰ درصد آن را داشتند ۱۵ میلیارد تومان می‌فروختند که گفتم مالک آن ۵۰ درصد من هستم و افتخار دارم اگر وامی گرفتم کاری در ازای آن ارائه کردم. در شهرزاد یک فقط من و سعید ملکان تهیه کننده ویلایی‌ها و تنگه ابوغریب بودیم. هر ماه ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به سوپراستارها می‌دادیم که معقول بوده و خبری از پول‌های کثیف نبوده است. عجیب است که از بانک سرمایه مصوبه بیرون می کشند و این خیانت در امانتی است که مدیران فعلی بانک سرمایه در حال انجام آن هستند.

وی ادامه داد: ملکی را بر اندرزگو ارائه کردم که با حداقل ۲۰ میلیارد تومان طرحی بالغ بر ارزش افزوده ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است و پول رهن آن ملک پول کل بدهی من است. می‌گویند من Bmw ایکس چهار دارم اما آن موقع ۲۰۰ میلیون تومان بوده است و تمامی املاکی که توقیف شده به نام من است.

وی افزود: شعبه دوم بازپرسی نامه‌ای به بانک سرمایه می‌زند و می‌گوید که پیرو فساد اقتصادی رضوی هیچ تصمیمی بدون هماهنگی نمی‌گیرید اما مگر در سیستم بازپرسی داریم که به بانک سرمایه نامه می‌زنند و می‌گویند که هیچ کاری بدون نظر من انجام ندهید.

وی افزود: در مورد قراردادهای جعلی مطلبی دارم. خیلی عجیب است که در کیفرخواست آقای بخشایش به من اشاره کردیم و یک تکه از مشورت نامه اداره حقوقی را در آوردند و بر اساس آن دارند مرا محکوم می‌کنند. مطلب بعدی در مورد ضمانت نامه‌ها این است که میگویند من، قرارداد جعل کرده‌ام اما بانک موظف به پرداخت پول به ذی نفع است. بازپرس شعبه یک آقای سیاوشی دستور عدم پرداخت خلاف قوانین را داده است. اینها دارند سود پول نداده را می‌گیرند و می‌خواهند نزول پول نداده را بگیرند. از طرفی آقای قهرمانی می‌گویند در زمینه تولیدات اخلال ایجاد شده اما مگر می‌شود با وام ۴۰ درصد تولید کرد.

رضوی افزود: آقای قاضی از برج ۷ سال ۹۶ به بعد دائم در حال لایحه دادن هستم اما پرونده من که در شعبه ۲ در حال رسیدگی بود به شعبه ۱ فرستاده شده است و نمیدانم چرا این اتفاق افتاده است. بانک سرمایه می‌گوید ملک من نمی‌ارزد من می‌گویم اجازه دهید یک ملک دیگر معرفی کنم و نمی‌گذارند چون آن را ۳۰ میلیارد تومان ارزیابی کرده بودند ولی می‌دانستند بیشتر می‌ارزد. در زمینه کارشناسی ملک به من تهمت زده شده که به کارشناسان پول دادم اما باید بگویم برای مبالغ بالای ۱۲۰ میلیارد تومان باید ۳۰ میلیون تومان پرداخت شود که جمعاً ۹۰ میلیون تومان می‌شد و من خودم یک چک ۹۰ میلیونی به بانک دادم و گفتم به کارشناسان بدهید اما ان پول را هم به کارشناسان ندادند، یعنی نه تنها خودشان به کارشناسان ندادند بلکه پولی که من داده بودم را هم ندادند.

وی ادامه داد: هیچ رد تماسی بین من و آقای پارسایان که کارشناس است وجود ندارد و به شعبه بازپرسی هم گفتم بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی را قبول ندارم اما بانک‌ها حقه بازی می‌کنند و چون می‌خواهند پول بیشتری بگیرند.

۵ ماه است درخواست ملاقات با وزیر آموزش و پرورش دارم

وی افزود: بنده یکسال است در حال شکایت هستم که بگویم برای من پرونده سازی می‌کنند اما در این مدت حتی یک بار هم نخواستند که بیا و آن را بگو. ۵ ماه است درخواست ملاقات با وزیر آموزش و پرورش دارم اما جواب نداد. یک ماه و نیم پیش اسنادمان را به وزیر دادیم اما جوابی ندادند.

با این که ممنوع الخروج نبودم نرفتم

وی خطاب به رئیس دادگاه گفت: یک بار نشد بگویند رضوی بیا حرفت را بزن، شاید حرف من درست باشد، مگر می‌شود من همه افراد را خریده باشم. چون او دارای اسم و رسم است. یک آقا با ۴۰۰ میلیارد بدهی به آلمان فرار می‌کند. اما من با این که ممنوع الخروج نبودم نرفتم چون کلاهبردار نبودم.

وی ادامه داد: حالا این رضوی کیست که سر زبان‌ها افتاده است، به طوری که شبکه voa آمریکا سه ویژه برنامه برای مسخره کردن درست می‌کند. چون زورشان آمده برای مدافعان حرم جشنواره برگزار کردم. حالا طوری شده است حرف از قاچاق خودرو می‌شود می‌گویند کار داماد فلانی است.

رضوی ادامه داد: پدر من از سال ۶۳ در کار تولید تجهیزات استودیویی است. استودیو برج میلاد ساخته بنده است. می‌گوئید بنده در ایام تحریم با نظام مقابله کرده‌ام در حالی که ۱۸۰ تجهیزات استودیویی ساخته‌ام که می‌توانم فردا همین جا نمایشگاه بگذارم.

رضوی گفت: بیش از ۱۰ مورد ادعا در کیفر خواست من وجود دارد که جواب داده‌ام، مثلاً می‌گویند با دادن چک و سفته وام گرفته‌ام و یا برای اعطای تسهیلات اعتبار سنجی نشده است و دلیل ش این است که اعتبار داشتم و خوش پرداخت بوده‌ام و بدهی من ۸۰ میلیارد تومان است. آقای دلاویز گفت من به دنبال او بوده‌ام مگر می‌شود من آویزان کسی شوم که از پایین است، مگر نمی‌گویند من مرکز رانت بوده‌ام.

رضوی افزود: آقای قهرمانی می‌گوید لاشه پول‌ها در سینمای خانگی وارد کردم. این حرف درست نیست و با افتخار می‌گویم در سریال شهرزاد هزینه کرده‌ام و ریز کرد هزینه‌ها مشخص است.

 

کدخبر: 476069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟