انتقاد شدید اللحن امام جمعه هیرمند از استاندار

رکنا سیاسی: حجت الاسلام و المسلمین گزمه امام جمعه هیرمند در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: در روز دوم و سوم سیلاب که حجم آب بالا رفت در دو نقطه سیل بند شکست، در شمال با وجود سخت تر بودن شرایط مهار شد چون مدیریت واحدی بود کنترل شد و اما در کنار جاده که مدیریت واحد نبود با مشکل روبرو شد و ۴ روستا زیر آب رفت.
تنها کسانی که در مهار سیلاب زحمت کشیدند قرارگاه قدس سپاه، سپاه سلمان و نواحی ۵ گانه این نهاد انقلابی بودند که از روز اول همراه با سردار مارانی و سردار گشتاسبی و نیروهای تحت امر در صحنه حضور داشتند.
در این سیلاب دیدیم که فرماندهان سپاه حضور جهادی در مهار کردن آب داشتند از لباس و درجه خود نترسیدند و روحیه دفاع مقدس را در این حادثه همگان مشاهده کردند.
با وجود اینکه مسئولیت ستاد بحران با استاندار است و بنده و بسیاری از بسیجیان و پاسدارن تمام وقت در صحنه بودیم، مسئولیت ستاد بحران و استاندار صرفا تشکیل جلسه بود و بس.
در شب دومی که در روستای جهانتیغ سیل بند شکسته بود از مسئول امور آب پرسیدم که امکانات شما کجاست گفتند دست فرمانداران، آیا با چهار تا بیل می شود ۴۰ کیلومتر سیل بند مهار شود.
باید از استاندار پرسید آیا شما سیل بند نیاتک را بررسی کرده اید نکات مشکل دارش را؟ نباید لایه روبی می شد؟ آیا پل های ارتباطی ظرفیت انتقال این حجم آب را داشت؟ آیا امکاناتی آماده کردید برای مدیریت بحران، برای ترمیم نیاز به لوله بود و وجود نداشت و مسئولین دولتی نقشه اشتباهی را اجرا کردند و هر چه خاک ریختند آب برد.
استاندار و مسئولین ستاد بحران باید به مردم، خدا و وجدان خودت پاسخ بدهید و در قبال اموالی که از بین رفته می بایست پاسخ گو باشید، چندین بار با جناب استاندار تماس گرفتم ولی پاسخی دریافت نکردم، شاید گرفتاری و مشکلی در شهر وجود دارد.
از دستگاه قضایی خواستاریم در این مورد ورود کند و بررسی انجام و با مقصران برخورد کند همچنان که در شیراز انجام شد.
از وزیر کشور خواستاریم این موضوع را بررسی کند و همچون استاندار گلستان اگر کوتاهی شده است استاندار را عزل کند .
بجز دهمرده نماینده زابل و سپاه دیگر نمایندگان و مسئولین مردم در خواب بودند و صرفا به جهت گرفتن عکس در برخی نقاط حاضر شدند، برخی ها در حالی که خانه های مردم به زیر آب رفته در حال عکس گرفتن با گوشی ها بودند و کمک نمی کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 472197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟