هشدار ظریف به ترامپ درباره ماجراجویی‌های «تیم ب»+عکس

رکنا سیاسی: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) درباره زیاده‌خواهی‌ها و ماجراجویی‌ها برخی مقامات آمریکایی به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده هشدار داد.

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود با قراردادن بخشی از ویدئوی صحبت‌های «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره اقدامات نادرستی که در سازمان سیا انجام می‌دهند، نوشت: «پامپئو، شما به همین کار ادامه می‌دهید. اما ترامپ، مراقب باش. شعار تبلیغاتی تو مبارزه با مداخلات (نظامی) گزاف و هزینه‌بار بود».

توییت ظریف

وی با اشاره به اقدامات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، «محمد بن زائد» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به ترامپ هشدار داد: «دار و دسته توطئه‌چینانِ جنگ‌طلب و قاتل، تیمِ ب بدنام، برای چیزی بیشتر از اینکه تو سودای آن را داری، نقشه می‌کشند».

وزیر خارجه ایران سپس به ترامپ توصیه کرد که فیلم هالیوودی «وایس» درباره پشت‌پرده فعالیت «دیک چِنی» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در زمان «جورج بوش پسر» را تماشا کند.
فیلمی که ظریف از پامپئو توئیت کرد، صحبت‌های وی در دانشگاه «ای اند ام» تگزاس درباره زمان حضور وی در ریاست سازمان جاسوسی «سیا» است که در آن می‌گوید: «وقتی من رئیس سیا بودم، ما دروغ می‌گفتیم، فریبکاری می‌کردیم، دزدی می‌کردیم. ما برای این کارها یک دوره کامل آموزشی داشتیم».

وی همچنین در توئیت قبلی خود، چهار نفر بولتون، بن‌سلمان، بن‌زائد و بی‌بی (نتانیاهو) را در گروهی به نام «تیم ب» دسته بندی کرده و نوشته بود اعضای این گروه برای هر جنایتی از مصونیت برخوردار هستند.

پامپئو روز دوشنبه با بیان اینکه کاخ سفید دیگر قصد ندارد معافیت‌های تحریمی کشورهای واردکننده نفت ایران را تمدید کند، گفت عربستان سعودی و امارات عربی متحده قرار است خلأ ناشی از حذف نفت ایران از بازار را پر کنند و واردکنندگان نفت ایران می‌توانند نفت خود را از این دو کشور تأمین کنند.

ترامپ در روز ۱۸ اردیبهشت سال گذشته به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل برجام، کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

وی سپس در تاریخ ۱۵ مرداد سال گذشته با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند هم از ۱۴ آبان‌ماه همان سال از سر گرفته شده‌اند. دولت ترامپ، چند ماه بعد برای ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد.

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 471805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟