به گزارش رکنا، امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در این مراسم به بیان اقدامات نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در طول مبارزه با رژیم طاغوت بدنه انقلابی نیروی هوایی شکل گرفت و دوشادوش مردم در همه صحنه ها حضور یافتند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، دشمن تاب استقلال ملت ایران را نداشت و از همان ابتدا مزاحمت هایی را برای ما ایجاد کرد و آمریکایی ها و دست نشانده های آن ها در منطقه چندین بار به حریم هوایی ما تجاوز کردند و قصد داشتن تا این انقلاب نوپا را زمین گیر کنند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: بعد از این اتفاقات، صدام که اوضاع را به هم ریخته تصور می کرد قصد داشت سه روزه خوزستان و یک هفته ای تهران را فتح کند ولی خیلی از محاسبات ما را درک نکرده بود همچنان که الان نیز دشمنان ما بسیاری از محاسبات از جمله نقش رهبری، ویژگی های نیروهای مسلح و ملت ایران را درک نکرده اند. در چنین شرایطی بعد از حمله عراق به ایران نیروی هوایی با حمله گسترده به رژیم بعثی عراق در همان ساعات ابتدایی جنگ توانست اقتصاد عراق را مختل و نیروی هوایی آن را زمین گیر کند و این خود تمامی افکار و تصورات صدام را تغییر داد.

خلبان نصیرزاده تاکید کرد: نیروی هوایی یک نیروی الهی است که همواره یار و پشتیبان قوی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده و همچنان آماده اجرای ماموریت های مهم برای حفظ و ارتقای امنیت در کشور می باشد.

وی در ادامه به اقتدار ایران اسلامی در جهان اشاره کرد و افزود: امروزه تنها کشوری که مقتدرانه در زمینه های مختلف در برابر آمریکا ایستاده و کلیه راهبردهای مکاتب غیرالهی را به چالش کشیده، انقلاب اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ما در کنار سایر نیروهای مسلح هرگونه تهدیدی را به شدیدترین نحو ممکن پاسخ خواهیم داد و دشمن را از هر حرکت نابخردانه پشیمان خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت به امنیت کشور خدشه ای وارد شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 459551 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟