تصمیم گیری در خصوص لایحه  پالرمو به جلسه بعد مجمع موکول شد

به گزارش رکنا، حجت الاسلام مجید انصاری درباره موضوع جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: امروز- شنبه - لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی، معروف به «پالرمو» در دستور کار مجمع بود و بحث های کلی درباره اشکالاتی که هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این لایحه اختلافی گرفته بود، صورت گرفت.

وی افزود: در این جلسه آقای دکتر ظریف«وزیر امور خارجه»، خانم لعیا جنیدی«معاون حقوقی رییس‌جمهور» و دیگر مسئولین دستگاه‌های ذیربط هم حضور داشتند. از این رو، راجع به کلیات مسأله بحث و گفت و گو شد، اما از آنجایی که هنوز گزارش کارشناسی دو کمیسیون حقوقی و قضایی و کمیسیون سیاسی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با این موضوع آماده نشده بود، مقرر شد که آن کمیسیون‌ها بررسی های کارشناسی خود را انجام داده و گزارش کار خود را به مجمع دهند تا در جلسه بعدی مجمع، بر اساس گزارش‌های کارشناسی دو کمیسیون مربوطه، تصمیم نهایی گرفته شود.

انصاری در ادامه گفت: درخواست ما از رییس محترم مجمع این بود که شنبه هفته آینده جلسه‌ای فوق العاده در این باره تشکیل شود، زیرا محدودیت زمانی وجود دارد و در همین هفته کمیسیون‌ها کار بررسی کارشناسی را انجام دهند. ولی تصمیم در این رابطه که جلسه هفته بعد یا دوهفته دیگر برگزار شود، با رییس مجمع است.

وی افزود : در جلسه امروز، بحث های مفید و مفصلی در کلیات این لایحه صورت گرفت و فواید و الزامات پیوستن ایران به این کنوانسیون مطرح شد. همچنین با اینکه اشکالات و ضررهای احتمالی پیوستن به این لایحه از سوی برخی اعضا مطرح گردید، اما تصمیم نهایی به جلسه بعد موکول شد.

اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

کدخبر: 453017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟