بهرام قاسمی در خصوص اظهارات برایان هوک، نماینده امریکا در گروه اقدام ایران مبنی بر مذاکره با معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان درباره زندانیان امریکایی در ایران تصریح کرد: پیش از خروج امریکا از برجام و در زمان برگزاری جلسات کمیسیون مشترک، درحاشیه نشست‌ها فرصتی برای رایزنی نمایندگان هیأت‌های کشورهای عضو ۱+۵ با یکدیگر یا با طرف ایرانی فراهم می‌شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد منظور آقای برایان هوک از گفت‌وگو با معاون سیاسی وزیر امور خارجه مربوط به آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام است که پیش از خروج امریکا از برجام در وین برگزار شد و طبق روال هیأت امریکایی نیز در کنار سایر اعضای ۱+۵ با هیأت ایرانی نشست مشترکی داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: در حاشیه این نشست‌ها معمولاً رایزنی‌هایی با نمایندگان هیأت امریکایی نیز مانند سایر کشورها درخصوص مسائل برجامی به صورت دوجانبه انجام می‌پذیرفت و در خلال این گفت‌وگوها طرف ایرانی همواره موضوع وضعیت زندانیان ایرانی در امریکا را پیگیری می‌کرد و همچنین طرف امریکایی نیز ادعای خود در مورد چند زندانی Prisoner دوتابعیتی را پیگیری می‌کرد.

قاسمی تصریح کرد: خبر این گفت‌وگو با محوریت پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی در امریکا در همان زمان اعلام شد.

مذاکرات با پاکستان برای آزادی بقیه مرزبانان ایرانی ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت وگو با ایرنا، در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه برای آزادی بقیه مرزبانانی که در اختیار گروهک تروریستی جیش الظلم هستند، گفت: بعد از ورود تروریست‌ها به خاک ایران و ربایش مرزبانان، وزارت امور خارجه و سایر نهادها کار خود را آغاز کردند و در تماس‌های مکرر با طرف‌ پاکستانی موضوع دنبال شد. قاسمی ادامه داد: درباره آمار دقیق نفرات باقیمانده در دست گروهک تروریستی نمی‌توانم اظهارنظر کنم اما تعدادی هنوز در اختیار ربایندگان هستند و مذاکرات با طرف پاکستانی همچنان ادامه دارد و وعده‌هایی در این زمینه داده شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟