عربستان به شطرنج‌بازان اسرائیلی ویزا نداد

به گزارش رکنا، هفت شطرنج باز اسرائیلی برای شرکت در تورنمنت جهانی «ملک سلمان» در ریاض از عربستان درخواست ویزا کرده بودند. این تورنمنت از روز ۲۶ دسامبر (پنجم دی ماه) به مدت پنج روز برگزار می شود. عربستان سعودی در ابتدا از اعطای ویزا به شطرنج بازان ایران، قطر و اسرائیل خودداری کرده بود.

با این حال فدراسیون بین المللی شطرنج روز دوشنبه اعلام کرد که موفق به دریافت ویزا برای شطرنج بازان ایرانی و قطری شده است.

سخنگوی سفارت عربستان در آمریکا در صفحه توئیتر خود بدون نام بردن از اسرائیل از اعطای ویزا به شطرنج بازان کلیه کشورها به استثنای «کشوری» خبر داد که عربستان «به طور تاریخی» با آن رابطه دیپلماتیک ندارد.

در مقابل سخنگوی فدراسیون شطرنج اسرائیل خواستار پرداخت غرامت به هفت شطرنج بازی شد که به گفته این فدراسیون به دنبال عدم اعطای ویزای عربستان، آسیب «مالی و حرفه‌ای» به آنها وارد شده است.

فدراسیون شطرنج اسرائیل همچنین از فدراسیون بین المللی این رشته ورزشی خواسته است که از تکرار رویدادهای مشابه در آینده جلوگیری کند.

فدراسیون بین المللی شطرنج تاکنون به اعتراض فدراسیون شطرنج اسرائیل واکنش رسمی نشان نداده است.

بر اساس مقررات، کشورهای عضو این فدراسیون نمی توانند از مشارکت شطرنج بازان دیگر کشورها در رقابت‌های تحت نظر فدراسیون بین المللی شطرنج جلوگیری کنند.

تورنمنت جهانی «ملک سلمان» اولین رقابت بین المللی شطرنج است که میزبانی آن به عربستان اعطاء شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟