به گزارش رکنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری در پایان اجلاس سران گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین اظهار کرد: ترکیه قصد ندارد به خاندان سلطنتی در عربستان ضرر برساند در واقع شناسایی عاملان قتل Murder جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی به نفع خود عربستان هم هست.

فارس گزارش داد، رییس‌جمهوری ترکیه افزود: محمد بن سلمان،‌ ولیعهد سعودی دادستان کل عربستان را برای تحقیق درباره قتل خاشقجی به ترکیه فرستاد اما او هیچ اطلاعاتی به آنکارا ارائه نکرد.

وی خاطرنشان کرد، واقعیت جنایت Crime قتل جمال خاشقجی که دولت عربستان سعی کرد ابتدا آن را انکار و سپس سعی کرد واقعیت را مخدوش کند و نهایتا به وقوع آن اعتراف کرد برتری موضع قاطع ترکیه را به اثبات رساند.

رییس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد، آنکارا تا زمان مشخص نشدن آمر قتل خاشقجی آرام نخواهد گرفت و این به مصلحت عربستان است.

وی افزود، نخست وزیر کانادا موضوع خاشقجی را با محمد بن سلمان مطرح کرد جوابی به او داد که من آن را باور نمی‌کنم.

اردوغان افزود: این گفته بن سلمان که نمی‌توان به ادعایی ثابت نشده کسی را در قتل خاشقجی متهم کرد را قبول ندارد. او بعد از دیدار با رییس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که موضع‌گیری بن سلمان را درباره این جنایت قبول ندارد.

اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: از همان لحظه اولی که ما متوجه جنایت شدیم تمام توان خود را برای افشای ابهامات آن به کار گرفتیم.

اردوغان از عربستان خواست مظنونان قتل خاشقجی را تحویل دهد و همچنین نسبت به محاکمه آنها در عربستان ابراز نارضایتی کرد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟