روزنامه ترکیه‌ای صاباح گزارش داد تیم ترور Assassination سعودی خون را از بدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی تخلیه کرده تا هنگام تکه تکه کردن جسد وی، قطرات خون به در و دیوار کنسولگری پاشیده نشود و ردی به جا نگذارد.

بر این اساس، با گذشت حدود دو ماه از ورودِ بی‌بازگشت «جمال خاشقجی» به کنسولگری عربستان در استانبول، کماکان ابعاد هولناک‌تری از قتل Murder فجیع وی منتشر می‌شود. روزنامه «صاباح» چاپ ترکیه امروز (جمعه) در گزارشی افشا کرد «صالح محمد الطبیقی» عضو تیم 15 نفره ترور خاشقجی و متخصص کالبد شکافی، قبل از آغاز عملیات تکه تکه کردن وی، تمام خون بدنش را از رگ‌های وی تخلیه کرده است.

صاباح با بیان اینکه خاشقجی ابتدا خفه شده و به قتل رسیده است، نوشت: «سپس لباس‌ها را از جسد خاشقجی بیرون آوردند. الطبیقی (با استفاده از مکنده) خون را از رگ‌های او بیرون کشیده و به داخل سینک دستشویی می‌ریزد. او سپس شروع به مُثله کردن جسد وی می‌کند».

این روزنامه با اشاره به اینکه الطبیقی رشته پزشکی قانونی را در دانشگاه گلاسکو تحصیل کرده بود، می‌نویسد: «وی چندی پیش طی سمیناری در استرالیا، یک دستگاه سیّار کالبد شکافی را معرفی کرده بود». صاباح همچنین برای تاکید بر صحت گزارش خود به بخشی از تحقیقات پلیس Police ترکیه اشاره کرد که طی آن از فاضلاب خروجی کنسولگری به لوله‌های زیر یک خیابان نمونه‌برداری شده و با دی.اِن.اِی خاشقجی تطبیق داده شده است.

یک شبکه خبری ترکیه‌ای روز سه‌شنبه بخش کوتاهی از فایل صوتی هفت دقیقه‌ای از مجادله خاشقجی با مهاجمان در بخش صدور روادید کنسولگری استانبول را پخش کرد. خاشقجی ۵۹ ساله چهارشنبه در تاریخ دهم مهر (سوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما دیگر از آن خارج نشد. درپی فشارهای ترکیه و افشای قطره‌چکانی اطلاعات از نحوه به قتل رسیدن وی، دادستانی کل عربستان سعودی بعد از تغییر چند باره ادعاهای خود در این باره، نهایتا در تاریخ 24 آبان (15 نوامبر) اذعان کرد که این روزنامه‌نگار منتقد در داخل کنسولگری تکه تکه شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 439298 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟