خشم مردم ترکیه با دیدن این عکس/ نظامیان آمریکا در کنار سران ی‌پ‌گ چه می کردند !؟

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه به عکسایی که اخیرا از غذا خوردن سربازان آمریکایی با نیروهای یگان‌های مدافع خلق موسوم به ی پ گ در شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه ثبت و منتشر شده است، واکنش نشان داد.

در تصاویری که اخیرا در رسانه های ترکیه منتشر شده است سربازان آمریکایی در حال غذا خوردن با اعضای گروه ی پ گ هستند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در مجمع بین المللی امنیتی هالیفاکس که هم اکنون در کانادا در حال برگزاری است گفت: این عکس ها در رسانه های ما پوشش گسترده ای داشته و موجب آشفتگی مردم ما شده است. آنها [رسانه های ترکیه] سعی کردند برای مردم ترکیه، تصویر سربازان آمریکایی و ارتش آنها را که مشغول غذا خوردن با نیروهای ی پ گ هستند، تار کنند. ما انتظار داریم، آمریکایی ها همانطور که قول داده اند همکاریشان را با گروه تروریستی ی.پ.گ متوقف کنند. قابل قبول نیست که آمریکایی ها اسلحه و مهمات را با هواپیما و کامیون برای گروه تروریستی ی پ گ ارسال می کنند مخصوصا زمانی که داعش ISIS تا حد زیادی از بین رفته است.

وی افزود: ترکیه کریدورهای ترور Assassination را در مرزهای جنوبی اش تحمل نمی کند.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه اظهاراتش بار دیگر بر استرداد فتح الله گولن، مخالف سرسخت رجب اردوغان-- رئیس جمهور ترکیه-- که هم اکنون در تبعید خودخواسته در آمریکا به سر می برد، تایید کرد.

ترکیه بارها از آمریکا برای تامین سلاح و مهمات گروه ی پ گ انتقاد کرده است. آنکارا، گروه ی پ گ را در فهرست «گروه های تروریستی» قرار داده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟